Hemma på vår gata i stan...

..där bor Madde i sin alldeles egna lägenhet.
En två på 59kvm på bottenplan i Upplands Väsby.
Har ett förråd precis brevid lägenheten och en walking closet, men det bästa av allt...ett badkar!
Har alltid önskat mig ett badkar men min mor har tyckt det är ohygieniskt att bada i sitt eget skit när man kan välja att bara spola bort det. Nåja nu kan jag vara ohygienisk hur mycket jag känner för i härliga eteriska oljor, badkulor, skum och tända ljus.

Precis utanför området finns ett litet elljusspår på 2km som jag går varje dag innan jobbet med hundarna. Precis lagom kort rastningsprommis. Smedby hundklubb är en liten lokal förening som anordnat en stoooor hundgård där man kan släppa dogsen. Har inte nyttjat den men tecknat medlemsskap för den goda saken skull. Har dock inga problem att släppa mina utan staket men ett trevligt initiativ dock.

Mycket att göra i lägenheten.
Verkligen ALLT måste, diskas, skuras, tvättas då det har stått magasinerat i ett fd stall.
Så småningom skall en soffa och bokhyllor inhandlas.
Håller utkik på blocket efter en snygg skinnsoffa i brunt, gärna med snidade trädetaljer som syns.
Bokhyllor blir det billys ekfaner med vitrinluckor från IKEA. Dem blir riktigt snygga när man får dit luckor!
Köket blir senare problem, har tillfällig lösning där som duger gott ett tag.


Kommentarer
Postat av: Lindha

Grattis till lyan!! Måste kännas härligt med ngt eget :)

Ååå badkar är väl kanon nu när vi går in i mörkrets tider!

2011-10-10 @ 16:15:00
URL: http://vildarna.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0