Monsterpass

Fredag
Blev ett pass inomhussök i berget. Riktigt kul ställe att träna på!
Var dock lite ofokuserad då flytten stressade mig.

Neo fick en riktigt klurig figge (öppen lucka i taket i ett trapphus), han gjorde en otydlig markering
direkt men följde inte upp det utan hade för brottåm in i en korridor och vidare in i ett omklädningsrum.
Han sökte av omklädningsrummet väldigt fint och systematiskt och tog upp jakten i trapphuset, sprang ner för trappan och upp igen där han lyckades lokalisera vittringen upp till luckan.

Emma fick leta i ett omkl.rum
Hon förstod dock inte alls vad det förväntades av henne.
Hon sökte som en iller men hade ingen aning om vad hon sökte, hehe.
Får nog köra lite övningar då hon får se när någon går i väg och gömmer sig.

Hilda var berörd av mörkret och blev lite rädd för Linus som låg figge, hon markerade genom att börja klänga på mig när hon kände vittringen, hon ela söt.

I Lördags blev det ett riktigt tungt pass på skidor.
Var i Ärla för första gången på Åsborgens IP, jätte trevligt spår, dock var det på 10,5km som jag siktat in mig på
bara klassiskt, skate fanns bara 2,5km runda.
Nysnön var inte packad ordentligt och det var jätte tungt!!
Tassarna skönk ner 5-10 cm
Hundarna var tagna bara efter ett varv men vi kämpade oss runt ett andra också, tot 5km.
Vi hade nog orkat ett och två varv men då hade nog motivationen varit slut kändes det som.
Hilda sprang med muttluks skorna för första gången, det var absolut inga problem, hon var inte brydd för fem öre.
Muttluks satt kvar hela turen vilket ger dem mycket bra betyg!




Kommentarer
Postat av: Annica

Kul att Muttluks inte var något Hilda var brydd över =) Och bra att dom satt fint.



Jag ska sy till Nanook och Kiara nu, Kiara får ju en massa snö som klumpar sig mellan trampdynorna och det är inte populärt



// Annica

2011-02-15 @ 14:01:59
URL: http://kymcanis.n.nu
Postat av: Jempan

Hellöö

Nu har jag länkat till dig mä =P

Jag e mäkta imponerad att du e ute med skidorna så pass mkt som du ändå e!

Hoppas allt kommer funka med flytten till Strängnäs!

Mer sök träning på fler platser!

2011-02-15 @ 16:32:44
URL: http://jensworld.blogspot.com
Postat av: Maria Blanck

Hej, Madde!

Kul att du var inne på vår blancksblogg och skrev (svarade dig där... ;0))



Nu har det gått så länge sedan som jag träffade dig så nu känner jag att jag behöver en uppdatering av dina hundar. Neo känner eller kände jag, men inte de andra två... =0)



Arbetar du som väktare?



Ser att du flyttat "hem" igen. Vad kul!



Hoppas allt är bra med dig!



Ska du på föreläsningen med Kent Svartberg också? Jag ska dit.



Ha det bäst!

/Maria

2011-02-15 @ 19:51:41
URL: http://www.blancks.se
Postat av: Glimz

Lugn vännen, hon kommer att komma tillbaka som den draghund hon alltid har varit. Bara hon blir av med sin skendräktighet så kommer det att lösa sig =)

Sv; Hoppas verkligen att jag får semester som jag önskar & det blir längre till jobbet, skit tråkigt. Men jag kommer att jobba hemifrån tre dagar i veckan så det blir nog bra ändå =)

Välkommen hem!

2011-02-22 @ 22:13:19
URL: http://ninz.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0