hundgården



Gick upp till hundgården innan jobbet. Skönt för hundarna att bara få vara en stund, strosa om kring en stund och läsa tidningen. Passade förstås på att fota lite...







Att jag lät dem vara helt och hållet? nja, nä, det var väl ingen som trodde ;)
Körde ett litet pass med dem var.
Först ut var Neo, blev lite spontana ingångar och nostarget-handflata.
Emma körde jag lite spontana ställanden och utvecklade nostarget-handflata.
Medan jag tränade Emma upptäckte jag att jag skaffat en apa! Höll på att få hjärtslag när jag ser hur min 4månaders valp hade klättrat upp med baktassarna på parksoffans ryggstöd och framtassarna på staketet som var ca 50cm från parksoffan, inte mycket att balansera på! Nog för att jag gillar engagemanget, att han så gärna ville va med i Emmas lydnadsträning men inte om det ska kosta ett brutet ben! Nåja, han verkar ju inte ha några problem med höjder och balans.
Krut fick träna på omvänt lockande i handflata där jag ville ha kontakt samt kontakt i frontposition.
Börjat lära in nostarget-pekfinger också. Han har inte fått in något riktigt flyt ännu, man ser hur han får lite huvudbry när han funderar på vad han ska testa, så sött!

Har beställt 2 spårlinor, en röd till Emma och en svart till Krut. Nu ska jag bara hitta ett hurtta sele i rätt färg.
Passa på 20% rabatt på allt på Loboo hela veckan =)
Även beställt lite roliga leksaker från klickerkloks webshop

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0