Bakåtsträvare??

Det går bra när man själv är mitt uppe i det men så fort man inte har samma tillgång är man i totalt utanförskap.
Runt bordet sitter tre personer varav två har iphone. Vad man än sitter och brainstormar om så kommer komentaren "jag kan kolla upp det i min iphone". Efter en stund sitter både uppslukade av sina iphone´s och plötsligt slängs man tillbaka i tanken till  barndomen....det vanliga uttrycket "du kan inte vara med och leka för du har inte några fina bokmärken/kulor/klistermärken/suddgum".

Vuxna människor som fortfarande inte har lärt sig hur man umgås med människor.
Dock är det inte deras fel.
Har man sett den fantastiskt gjorda filmen "The wave" så förstår man mönstret;
Att svepas med vågen oavsett det är nazism eller modevåg.
Människan är lättpåverkad!
Jag är inte bättre jag.
Glömmer ibland bort folk runt om mig och sitter skvalnades i luren.
Frånvarande för att vara närvarande, ljuset är tänt men ingen är hemma.

Iphone kräver dock utvekling.
Än så länge måste männsikan tänka själv och till och med behöva använda fingret för att leva livet.
Hur vore det om det kunde inprogrameras i hjärnan?! så man slapp använda muskelkrafter alls.
Dessutom verkar det inte kunna lösa grundläggande saker såsom att utföra sina behov; äta, sova, bajsa, barnproduktion osv.
Appar för det tack!

Radiopogrammet spanarna på P1 tog upp lite om detta i dagens pogram...
http://sverigesradio.se/sida/default.aspx?programid=516

Dagens fråga lyder;
Om du skulle kunna leva ett fantastiskt liv med total lycka skulle du välja det?
Även om det innebär att det är helt virituellt dvs du är i djup sömn uppkopplad till en dator som styr din dröm  vilket pågår en hel livstid?

Läste just detta och fick tårar...
http://maukonen.wordpress.com/2010/03/06/virituellt-barn-gick-fore-det-verkliga-barnet/

Det finns många exempel på folk som påverkar sina liv i galna riktningar för att få/behålla bra status på facebook.

Alla som säger att judeutrotningen aldrig skulle kunna ske igen, alla som säger att vi lärt oss vår läxa vill jag bara säga; FEL! Vi är mer lättpåverkade/lättlurade/hjärntvättade än någonsin. Spela roll om det är en diktator eller företag som styr våra liv?!

Det kliar i mina fingrar, jag vill också ha en iphone. Behöver inte jag en iphone? Skulle inte en iphone kunna underlätta mitt liv? Jag är lättpåverkad, inte bättre än någon annan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0