Träningsvärk

Träningsvärk är bra värk, trots att det gör lite ont så känns det ändå bra på något sätt, då man vet att
det ger ett bra resultat och att det gör kroppen gött i slutändan.
Att få sådan träningsvärk att det krampar i musklerna, när det inte går en sekund utan att det gör en påmind
då är det därimot inte ett dugg roligt längre. Vissa delar av kroppen känns utbränd och man vet att man inte har någon chans att vila då man knappast kan ringa till chefen och sjukskriva sig pga träningsvärk.
Natten som var genomleds plågsamt och mina stackars kollegor fick höra mitt gnäll hela natten.
Idag känns det dock bättre efter 9 timmars sömn och en kur med heat lotion inlindad i plastfolie, en syn vill jag lova men det gjorde susen!

Kiropraktorn då...
Neo var jätte fin i lederna och väl musklad =)
Dock var han lite öm i ländryggen, mest troligt muskelärt så nu har vi en träningsfri vecka med massage varannan dag.
Har redan träningsabstinens!!
Ska på återbesök på Tisdag i nästa vecka.

Igår var jag på Axelssons och fick en helkroppsmassage för 250 kroner, kan starkt rekomenderas!!
Det var superskönt, allt förutom framsida lår där min värsta träningsvärk sitter, trodde jag skulle flyga en meter upp i luften från massagebänken, men jag höll mig i schack med hjälp av djup andning och koncentration.

Efter detta mötte jag upp Pernilla med Joulin och Clash, dem var i stan på miljöträning.
Valpisen skötte sig jätte bra och hade inga problem att slappna av då vi satt på en glassbar och smäckte i oss
en varsin så kallad "Nötknäppare".

Neo var inte nöjd med att matte för en gångs skull inte hade med mig honom på sitt äventyr.
I protest hade han kommit in med snoken i fodersäcken och knaprat i sig en massa mat.
Den lilla makrillen såg ut som en köttbulle under större delen av natten.
Men efter kopplade promenader, full uppsyn, små portioner med vatten ofta och 3 stora bajshögar så var han
i högform igen.


Nu väntar 4 nätter till i tjänst sedan 4nätters välförtjänt vila.
Thats it folks!




Kommentarer
Postat av: Helen

Hello! Spännande med kiropraktor! Vart var du? Frågade du om passgången?

2009-09-11 @ 12:51:49
URL: http://home.swipnet.se/malle
Postat av: svar från Madde

I ju med att Neo väljer traven själv när han inte går i koppel så trodde hon inte att det är något konstigt. Kiropraktorn heter Camilla och har en praktik/hunddagis/sim i Sunbyberg kallat "Hundpoolen".

2009-09-11 @ 20:35:17
Postat av: Helen igen

Ok. Jaha, var du hos henne:) Hon har en kullbror till min första malle Texas. Om hon nu har honom kvar vill säga;) Tabasco heter han...

2009-09-11 @ 22:47:36
Postat av: svar från Madde

Jodå hon berättade att hon hade en belgross, kom inte att tänka på det förns efteråt att det var samma kennel som din Texas =)

2009-09-12 @ 21:19:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0