manglad av en traktor


Just nu uppfylls hela min tillvaro av Ordningsvaktsutbildningen.
Mycket att hålla reda på vad gäller lagar och paragrafer.
Det jag uppskattar mest är betoningen på kommunikation.
Tänk vad världen skulle vara trevligare om alla kunde lära sig att använda talets gåva
istället för att ta till våld.

Enligt Ture Petrén, professor i anatomi verksam vid Karolinska Institutet under mitten av förra seklet uppskattade att det finns över 300 mer eller mindre väl avgränsbara enskilda muskler. (källa)
Efter gårdagens självskyddsutbildning på 8h har jag fått erfara att jag hade fler muskler i kroppen än vad jag trodde!
Det känns som att jag blivit maglad av en traktor!
När jag kom hem gick jag dessutom en promenad på elljuspåret (5km) med vovvarna och stavarna, tack och lov för
uppfiningen Baggenbältet...

Idag blev det lite lydnadsträning i trädgården...
Friafölj något hög förväntan, inget startskall men något svagt förväntans gny efter halterna.
Metallapportering bra grip och bra fart med tejpen på, tog av tejpen och då blev såklart gripandet sämre men
fortfarande glädje
Fjärren skulle gissa på en 9:a!! Super fint, inga dk, ett litet steg fram på sista ställandet
Inakllning lite seg på läggandet där han har en helskön stil då han gör ett ställande för att sedan direkt se ut som benen viker sig =)


Kommentarer
Postat av: Helen

Heeeej! Så synd att Per jobbar sent denna vecka. Skulle verkligen velat träna med dig nåt! Men när du har flyttat så kan vi ju träna desto mer;) Kram och lycka till i helgen!

2009-02-10 @ 09:22:49
URL: http://home.swipnet.se/malle
Postat av: Anonym

Hallå,uppdtaering tack,, vill ju veta ur det går på utbildningen?????????????

Ta med hunden upp till storstan imorgon så kan vi träna lite??

Kram på er..

2009-02-11 @ 22:50:26
URL: http://nogg.se/bcleo

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0