har inte lust att representera någon!!

Jag tycker det är tråkigt att man måste representera en brukshundklubb när man tävlar.
Kan inte påstå att den klubb jag är medlem i har på något sätt drivit mig framåt i min träning.
Flertalet gånger har man bett om hjälp men fått svaret;
du kan kolla på istället
din hund är för ung
vi har inte plats
det är en privat grupp
Nästa gång jag får frågan att hjälpa till med något så är det arvode som gäller!
Tänker inte hjälpa till att dra in pengar till en klubb när man inte har någon glädje av det själv.

Brukshundklubben är ett ställe där jämtelagen gäller.
Du ska inte komma och tro att du är något.

Det är inte så konstigt om brukset kommer dö ut med dem gamla stofilerna.
Tråkigt tycker jag för själva sporten är rolig och stimulerande för både hund och förare men tyvärr så är
det nog Agility eller Freestyle som "duger" åt en flicksnärta som jag.

Kommentarer
Postat av: Helen

Du kan ju alltid vara helbetalande i AfBV och tävla för dem. Funderade själv på det av samma anledning ett tag.

2008-05-07 @ 15:57:50
URL: http://home.swipnet.se/malle
Postat av: Nanas matte

Hej där,

Det finns tre typer av byten inom agilityn.
1 - framförbyte (du gör ditt sidbyte framför hunden, hela tiden med din framsida mot hunden. Du tittar alltså alltid på hunden och byter sida från vä till hö eller tvärtom genom att göra en piruett).
2 - bakombyte (du byter sida bakom hunden)
3 - blindbyte (du byter framför hunden fast vänder ryggen mot hunden när du byter. Fördel är att det går snabbare än ett framförbyte. Nackdel är att du inte tittar på hunden och kan således inte se vad vovven gör).

Ett snyggt blindbyte (om jag får säga det själv alltså) är Felix ag2-lopp den 1 maj. Kolla fjärde hindret från slutet. Fille är klar i slalomet och går in i tunneln. Då gör jag ett blindbyte. Jag har ögonen vänd mot det håll vi ska och har ärligt talat ingen aning om vad hunden gör.

Lite svårt att förklara, men jag hoppas att det blev lite klarare för dig :)

När får vi se Neo och dig på en agilityplan då?
Btw - vi ska tävla i Södertälje 24-25 maj. Kom förbi om du har tråkigt vettja! :)

2008-05-07 @ 20:02:38
URL: http://tottefelixsune.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0