trapptokig bea

oj, nu var det några dagar sen jag skrev...

vad har hänt?


Alla på mitt arbete vet om vad jag hade för ärende till sthlm.

Känns fruktansvärt ledsamt att man inte kan lite på folk när man berättar något som är uppenbart att det inte ska spridas till alla.

Jag hoppas bara att jag får det svar jag önskar mig så behöver jag inte bekymra mig om dessa skvallertanter något mer.
Att jag har tränat skydd med munkorg har också spridit sig.
Jag måste verkligen vara ett intressant ämne.


Har blivit lite träning också.

I lördags var jag ut till grusgropen, hundarna sprang nonstop i 45min...det behövde dem efter bilresorna.

Måndags blev det spår, vi var ett gäng på 5tjejer som invadera skogen med gömda leksaker och pinnar =)

Neo den lilla busen fick vittring av en leksak från ett korsande spår och tog den annars skötte han sig fint.
Han hade ett stort dike med vatten mitt i spåret,  han var så fokuserad på spåret att han glömde att ta sats och plumsa rätt i.

Bea fick verkligen ett agilityspår, det var avverkad skog som markägaren inte plockat rätt på.
Hon tyckte det var jätte kul!

Efter detta blev det lite skyddsträning.
Neo fick köra lite bevakning med två bett och transport.
Min backa ut träning har gett resultat =)
Transporten går framåt, lite väl mkt fotkänsla ibland men polletten trillar väl ner snart.

Igår var jag på Woody som var snälla och skänkte mig spårpinnar som låg och skräpa i en brännbart avfallscontainer. Fick låna en såg, satt på en pall och såga dessa pinnar.
När jag var klar la jag pinnarna på marken och skulle bara lite snabbt be om något att få lägga pinnarna i.
När jag kommer ut igen så ser jag hur sopmaskinen kör över mina pinnar!!!
Han hade dock upptäckt pinnarna och tyckte väl inte att det var ett jobb för hans maskin så han had lyfte på soparna =)

Blev lite lydnad med både på fältet.

På kvällen blev det miljöträning inomhus.
Fick se lite allvar i Bea, det var kul!
Hade två skumma figurer som växlande gick framåt mot Bea men som hon fick trycka bort.
Hon behöver få lite självkänsla min lilla dam.
Fick ett sök också, i en korridor med stängda dörrar.
Två personer var gömda bakom varsin dörr med en springa i.
Första figgen gick jätte bra, hon försökte krafsa först på dörren men backade sedan ut och skällde.
Andra figgen var lite svårare och när Bea fick syn på trapphuset, sprang hon dit och börja sin färd uppåt.
Fick jaga henne i trapphuset för lilla roliga Bea bus vet bara hur hon springer uppåt inte hur man springer ner igen.
Hon hade fortsatt sitt sök på våningen ovanför...hahahaha!
Tog ner henne igen och efter att hon sprungit förbi dörren som fått en större springa så fick hon upp doftbilden och skällde.

Bella fick gå i galletrappa och leta brandslang i mörkret.
Rolig liten tjej.
Hon skriker först längst ner i gallertrappan "NEEEJ det går inte!!!" sedan tar hon sats och störtar upp för trappan, sen var det inga problem att gå upp eller ner.

Neo fick inte leka något då det misstänks att han har skabb på nosen...hahahahaha!!!
Han är rosa på ena halvan av nosen, vet inte vad han har gjort men det ser ut som han bränt sig på något.
Han är inte irriterad eller håller på att slicka/klia sig.
Smörjde på lite aloevera på kvällen, var tvungen att hålla igen käften för att han inte skulle frestas att ta tungen på kletet. Lillemannen var så duktig, vad som helst finner han sig i!

Nu på morgonen är det tredje gången på rad han springer och hämtar posten åt mig =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0