sumering

Bea sumerar helgen:
Ojojoj va livet är annurlunda, inget mer slappande i bilen.
Jag och matte är ute och promenerar hela nätterna.
Ibland stannar matte och micklar med något konstigt i handen som piper, sen går vi vidare.
Själv är jag på spaning, ganska spännande när det är mörkt ute.
Mitt specialuppdrag är att hålla koll på alla harar, det är skitkul trots att matte stryper mig när jag försöker jaga.
Ganska trevligt att få matte för sig själv utan den där lille tölpen som snor ALL uppmärksamhet.
Ganska rättvist, jag får nätterna med matte så kan lillskiten få dagarna dvs när matte sover och han hoppar på hennes mage.
Inatt var det riktigt jobbigt, jag var trött och det kom vatten på mig hela tiden så jag fick ruska. Till slut fick jag ett täcke på mig och då blev det betydligt bättre, även fast jag ser lite löjlig ut;

image229
Världens första väktarhund med täcke?

Mattes sumering:
Inte var det bara harjakt, Bea har varit väldigt uppmärksam på människor också.
I Lördags mötte vi en dam som var aspackad, hon kom fram och börja klänga på mig.
Bea var uppmärksam på henne men satt ner framför oss som jag komenderat och var tyst, stor kredit till min tjej!!
Känns helt annurlunda att ha hund med sig, absolut inte en belastning!
Är nog till fördel att jag är en sådan hundägare som aldrig drar mig för att ta med mig hunden var jag än ska.
Har alltid tagit med hundarna till affären, majbrasan, utomhus evangemang med mkt folk etc.
Känns bara tvärtom lite lyxigt att bara behöva ha koll på en hund.

Idag har varit en slappardag.
Gick till affärn med vovvarna och köpte lite mat och en kebabrulle...mumma!
Var ute en stund nu på kvällen och körde lite lydnad med vovvarna, fick till ett bra kryp till slut på Bea =)

Imorn blir det spår och lydnad i Lerum =)

Kommentarer
Postat av: Maria & Gwen

Ni är UTMANADE du och Bea! Kolla min hemsida under dagbok... för vidare info

2007-10-30 @ 09:48:58
URL: http://www.hundkojan.nu
Postat av: Lina B.

Tack för ditt inlägg.. :)
Det är så kul att läsa om er och hur duktig Bea är. Var patrullerar ni? Stort område eller bara lite varstans som det larmas?
Kram/Norrland

2007-10-30 @ 13:37:59
URL: http://minimum.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0