veckan som gått...spårplaner för veckan som kommer

Har tränat nästan uteslutande lydnad denna vecka, badat en del också+ ett skyddspass.
Framsteg i lydnaden har det blivit;
Uthålligheten i fotgåendet har utvecklats fantastiskt snabbt!
Gripandet av apport från marken börjar se bra ut, inga tassar eller tugg.
bakdelskontrollen i vänstersvängen börjar verkligen ta form!
Farten i läggandet är jätte bra, gäller bara att få lite flyt på det och få till det i fotposition bara.
Rutan tragglar vi på med, man börjar ändå se att han börjar ana att det är något speciellt med konerna.

Skyddet gick bra, åtminstone skötte sig neo bra (inte matte)
Fick hjälp av två kollegor.
Skyddet är en gren jag har nollkoll AB på, men man lär sig väl med tiden.

Helgen har varit hektisk, inte mkt sömn.
Söndagen har varit fantastisk! bara varit hemma och verkligen sovit ut, sedan har jag städat och pysslat lite med gårdagens ikea inköp...visste ni föresten att det finns rökrum på ikea?? lite omodernt och ostilfullt tycker jag...det trodde jag inte om kamprad.

Så till veckan som kommer....
Denna vecka blir det i stort sätt paus i lydnaden...åker väl till sec hundklubb ett par dagar och kör igenom men sen blir det; SPÅRVECKA!!!

Plan:
Två asfalt/grus spår dagar
Två skogs spår dagar
Två Ängs spår dagar
+ köra 1-2 upptag per dag med snabbt slut.

Avslutar med lite foton från i Måndags då jag och syrran var och bada i Fiskebäck, jätte mysigt hade vi!

image204

image205


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0