snö?

vaknar upp nu på morgonen och får se att det är snö??
Jag som har längtat såååå efter snö, men om jag ska vara ärlig så har jag ångrat mig.
Nu när det har vänt och går åt ljusare tidar vill man bara ha vår men grönt gräs och vitsippor, ingen snö.

Det är ändå en väldigt mysig morgon, har unnat mig en timme i sängen åt att bara pysmysa med vovvarna, är det inte det bästa som finns...förstår inte människor som inte vill ha upp sin hund i varken säng eller soffa.

Har nu fått besked om att jag kommit med på båda kurserna jag anmält mig till med Neo =)
Det ska bli kul att gå kurs, det var länge sen. Man får en extra kick att sätta upp veckomål då.

Neo
Nu har jag fått många spontana ligg utan förarhjälp, dem är dessutom raka!
Ska börja köra lite musmatta igen så han inte blir så passiv i sina spontana beteenden.
Det blir kul att se om Neo kommer ihåg musmattan...det var nog två månader sen vi körde den.
Ska lägga krut på ingångarna också, dem sitter snart men jag har inte tränat det konsekvent med
riktiga kriterier utan bara "känt in läget" varje gång och utgått därifrån annars hade den nog suttit vid det här laget.

Bea
Har varit skadad nu i tassen, så träningen av moment har inte varit aktuellt då hon blir så loj.
Hon har fått tända och släcka lampan och kört lite raka backanden framför mig och i position intill köksskåpen, gick jätte bra! Förut har hon gärna velat satt sig ner och hoppat bakåt eller se ut som ett Z när hon backar (troligen för att hon har en så lång rygg), men nu var det jätte balanserat i kroppen.
Måste träna mer ruta nu så den sitter och platsliggningen.
Har inte bestämt mig om jag ska tävla eller inte...beror i princip på Beas dagsform, hon är så väldigt ojämn. Kanske påverkar vädret hennes leder, man vet ju inte hur mycket överrörligheten har satt sig på lederna men jag tycker mig inte så något konstigt i hennes rörelser.
Jaja, det är kul att träna mot ett mål och även om vi inte riktigt når dit så har vi kommit långt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0