IKEA räkningar valpkurs och mer timmar...

Var på IKEA i Tisdags och shoppade lite förvaringsgrejor och så kunde jag inte låta bli att köpa ett blomsterarrangemang, jätte vackert blev det på mitt vardagsrumsbord.

Har precis  betalt mina räkningar, skönt att ha det klart, det liksom hänger över en i slutet på varje månad.
Allt går ihop sig denna månad med, det är helt fantastiskt ;)

Avslutade min valpkurs i Tisdags med blandade känslor; trevligt folk på kursen men mer tid åt mina två.
Det verkar ändå som dem flesta kommer att fortsätta att träna på klubben och det är kul!

Jobbade igår för första gången efter semester och sjukdom, jisses vad omgjort det var! Fick gå ett varv och bara orientera mig. Kassan gick bra, tänkte innan att jag inte kommer ihåg en ända kod men när jag hade en grönsak framför mig så rörde mina fingrar automatiskt vid tangentbordet. Fick av min personalchef reda på att jag kommer att få lite  fler timmar i veckan, känns bra för plånboken.

Träningen med vovvarna går bra, har gjort missen att köra lite för mycket sitt, så Neo har en tendens att hamna i ett passivt sättande, så nu belönar jag rörelser. Håller på att arbeta på grundfärdigheter, introducerade musmattan igår. Jag är högt imponerad av leken, han kommer direkt tillbaka med bollar jag har kastat och han börjar förstå ordet stilla. För övrigt så är Neo en mycket intelligent, läraktig och lugn valp.
Kör lite grundfärdigheter med Bea också, vet att jag slarvat med dessa när hon var yngre. Håller på att jobba på framförgåendet och början till ett framåtsändande.
Beas tass läker jätte fint, igår klippte jag klorna och hon sa ingenting när jag klippte den trasiga klon. Neo låg blickstilla med förväntan på sin godis som han får efter varje tass är klar.

Idag ska jag åka ut till klubben och hämta kött/märgben som jag får av en vän på klubben. Helt suveränt
att ge i hundgården, har heller inte sett något knas med magarna, ger ca varannan/ var tredje dag.

Idag ska jag fortsätta med musmattan och belöna stå med kontakt framför mig med framdelsvändningar och så tänkte jag köra några spårupptag. Med Bea blir det fortsatt träning på framförgåendet, spårupptag, bakdelskontroll och fotposition.

Måste avsluta med att berätta att jag inte gått L1:an, trodde det då vi halvägs igenom instruktörsutb fick tillägg på kursen för att matcha SBK´s nya kursplan men tydligen inrte L1:an. Så nu måste jag gå den här i höst för att få hålla kurs nästa år.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0