En dag med sorg

Igår åkte jag med min kusin till vetrinären för att låta hennes hund Zeus somna in.
Zeus var en go liten pojk men väääldigt stressad, han orkade inte med sig själv.
Uppfödaren till hunden var motståndare till avlivning och tyckte Zeus skulle omplaceras,
hon ansåg att det är miljön och inte arvet som gjort honom stressad. Min åsikt är att om man avlar på en tik och hane som man inte har någon aning om vad dem har för förälldrar och syskon och dessutom är av ganska knepiga raser, då ska man inte yttra sig så mycket.
Jag anser inte att döden är det värsta som kan hända....tvärtom, jag tror det är början på något nytt.
Tycker det är tråkigt med männsikor som är så skiträdda för döden och har så stort ego att dem håller liv i sjuka djur!
Min kusin måste jag berätta var så modig, hon ställde upp för Zeus till 100% hos vetrinären.
Hon var lugn och balanserad och ett stort stöd för Zeus till han somnade.
Hoppas att jag kommer kunna hålla mig så lugn när det är min tur att finnas där för mina vovvar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0