Julafton

En så länge har dagen avlöpt utan några större bekymmer, förutom platsen kring granen....för lite yta att lägga julklapparna på. Det blir gärna så när man firar med två småbarnsfamiljer.
Hela tjocka släkten har kommit hem till mor och far, ska gå dit upp nu och äta julmat.
Hundarna har fått en mysig promenad i solskenat på förmiddagen samt ett grisöra som var försvinnande gott.

Önskar bara att det vore snö, inte så mycket, räcker med 1m ;O)
Hur långt upp i norr ska man behöva bo för att ha snögaranti på julen?
När jag blir stor ska jag nog flytta upp till Norrland, men jag tänker aldrig mer bo där ensam utan det får bli när jag skaffat familj.

I samma stund jag skrev "när jag blir stor" faller tankarna på ens förhoppningar som barn....
"när jag blir stor vill jag bli..." det var två yrken som låg mig nära om hjärtat; arkeolog och  journalist.
Kan aldrig minnas att jag önskade mig bli butiksbuträde på frukt och grönt.

Alla i familjen är vi knutna till livsmedel och restaurangbranchen; mamma-catering, pappa bygger om livsmedelsbutiker, jag jobbar i livsmedelsbutik och syrran jobbar inom hotell och restaurang.
Äpplet faller inte långt från trädet som man brukar säga.

Det jag önskar mig i julklapp så inerligt är ett arbete jag trivs med.

95199-98

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0