Emma=tjockis

Under hela Emmas valpperiod har hon varit precis perfekt i hullet såsom en jaktcocker ska se ut.
I Januari när Hilda och Amie började löpa så blev det tok mycket hormoner som sprutade åt alla håll.
Vid flertalet tillfällen stod hon och jucka på Hilda och på döda ting, trots ordentlig tillsägelse.
Det var ju som väntat att hon skulle lösa av dem andra två med löp vilket hon gjorde.
Hon var väldigt cool när hon löpte, märktes inte så mycket förutom just i höglöpet. Precis som med Hilda hade jag stenkoll på henne under hela löpet. Hon fick vara kopplad hela tiden då jag inte vill ha några otrevliga överaskningar.
Efter löpet svullnade hennes juver upp. Gav tabletter som skall motverka skendräktighet och mjölkbildning vilket hjälpte och juvrarna gick ner efter ett par veckor. Efter tre veckor börjar hon bli rund över magen.
Nu har det gått 6v efter löpet och hon ser ut som en fotboll, stönar om man lyfter henne, lite mat och mycket motion har inte funkat alls.
Har aldrig varit med om en tik som är så skendräktig som hon så man börjar nästan tvivla på sig själv, har jag varit ovaksam något ögonblick? Jungfrufödsel?
Nä hemska tanke!!
Jag vill ha tillbaka min fina graciösa spralliga Emma, inte denna köttbullecocker!
Vi ska ju börja träna hos uppfödaren om i april, inte kan jag komma dit med en rullande cocker.

Kommentarer
Postat av: KAT

Jag har precis samma problem här hemma, hur kul är det med "tjock" malle som är rund om magen?



Kram K

2011-03-31 @ 13:22:17
URL: http://www.katarinathoren.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0