om ledigheten

På ledigheten har hänt än hel del...

Lördagen
Började med ett dopp i poolen och en glass hos mina förälldrar innan avfärd till Prässebo.
Väl nerkommen blev det lite samkväm med några trevliga bybor, rökte vattenpipa och drack cider och såklart massa hundsnack =) Hilda och brorsan Hebbe kom också på besök.

På söndagen åkte vi hem till kennel Cäby´s och Emma fick prova och stöta sin första rapphöna. Hon var jätte duktig, dock var hönan trött och ville inte flyga någe men då vi släppte upp hönan ifrån händerna så visa hon fin stadga.
Emma fick även testa på en gryt-tunnel vilken hon blev lite osäker på, efter att ha preparerat tunneln med godis sprang hon in halvvägs för att sedan backa ut gång på gång från båda hållen. Dock gav hon inte upp! Hon höll på att jobba med denna tunnel i ca 30min innan vi avbröt övningen.
Kvar på ängen med 1m högt gräs blev en kamprulle som glidit ur min ficka. Skickade Neo på ett uppletande vilket han fixade galant =)
På kvällen åkte vi till Lunneviken och simmade 8 hundar, 4vorsteh, 2 mallar en schäfer och en cocker.
Var ute i drygt 30min, snacka om att dem var trötta när vi väl kom i land!
Efter det åkte vi på hjort och vildsvinssafari vid kobergsslott, super coolt!!
God grillad mat blev det den kvällen också.

Måndag
Tjänstehundsträning stod på schemat.
Tränade lite lydnad med Neo, moment med dirr där han inte behövde lyssna så mycket på vad jag sa.
Fick hjälp av Malin med kommendering i fotgående då vi har problem med halterna (han sätter sig inte)
såklart var problemet som bortblåst. Dock tränger han och vid språngmarch bet han mig i magen den lille skiten, det var dock inget allvarligt och försvann sedan.
Körde stadga/markering med båda hundar i det halvhöga gräset, dem satt som tända ljus och väntade på sin tur, superduktiga!
Ett skyddspass blev det också dock ingen givande träning då jag var för dålig på att instruera figge, jaja Neo hade kul iaf =)
Lekte massor med hundarna blandad jakt och kamp.
På kvällen var vi över till mr L´s pappa, käkade lite kinamat och jag fick min nya lilla fina dator.

På tisdagen var vi ute och spårade med vovvarna.
Neos spår var lite klurigt men roligt. Trasslade så med linan så då det var två pinnar kvar släppte jag honom. Den duktiga makrillen kom tillbaka efter några sekunder med en pinne för att sedan springa tillbaka till pinnens plats och forstsätta spåra fram till slutet och komma tillbaka med slutpinnen. Duktigaste makrillen!!
Emma fick ett godisspår med tre olika föremål ca 100 m med 1 90graders vinkel och en böj, hon skötte sig jätte fint! Lyckades för ovanlighetens skull hitta på ett spår till Amie som hon fick kämpa med =)
Skott hade spårpremiär, vilken gick som på räls ett ganska kort spår ca 30m med näring.
Fick sedan åka i ilfart till Skara djursjukhus då Skott liknade en Shar pei i ansiktet.
Väl framme visade det sig vara allergisk reaktion och efter en kortisonspruta kunde vi forstätta vår färd mot Strängnäs.
På kvällen firade vi min far som fyllde 56 år på grekiska tavernan.

Kommentarer
Postat av: Helen

Vem är Skott? Nu blir jag nyfiken;)

2011-07-14 @ 18:38:18
Postat av: Linus

Det va en Riktigt trevlig Weekend!!.;)

2011-07-14 @ 21:10:45
Postat av: Madde, svar till Helen

Skott är en mallepöjk på 3½mån från Insanes kennel, Linus blivande tjänstehund och stjärnskott =)

2011-07-15 @ 05:54:05
Postat av: Josse och Buster

Jasså, då väntar vi med spänning på kort på nya sjärnskottet :)Jäklar vad ni håller igång, inte ligger du på latsidan inte, hahaha! Men jag förstår dig, har allt lite myror i benen oxå... Börjar jobba på onsdag den 27, så hör av dig om du jobbar :)

2011-07-18 @ 11:03:44
URL: http://yennaochbuster.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0