Löp

Emma löper för första gången i sitt liv, knappt 9 månader gammal.
Från att vara lilla bebis emma så är hon nu tiken Emma med stort E så det så!
Det går runt i cockerhjärnan nu må ni tro, hon har försökt att jucka en gång mot Neo och en gång mot mig
utan att förstå varför. Hormonerna sprutar åt alla håll!! Inte så konstigt när hon haft två löptikar inpå sig konstant i tre veckor. Hade hoppats på att det skulle dröja lite längre, första löpet brukar vara ganska jobbigt och förvirrat för tikarna.

Minns så väl Bea´s första löp, herregud!! Hon fick rännskita som hon kleta ner hela elevkorridorens väggar med. Hon pep 3 veckor konstant. Hon fick inte följa med till skolan eller leka med sin killkompisar. Hon fick heller inte vara med i allrummet eller i korridor utan blev fånge på ett elevrum på ca 10kvm. 
Matte var frustrerad och besvärad av den ohållbara situationen med klasskompisarnas hanhundar som ylade efter oss. Jag hade ingen aning vad en löptik innebar för problem men det blev jag snabbt varse om.
Det var den absolut värsta perioden i hela mitt och Bea´s liv och gav oss sår som ännu inte läkt.

Tack vet jag kastrerade hanhundar/tikar.
Bea mådde så mycket bättre efter steriliseringen, likaså Neo när han kastrerats.
Utgör inget besvär och är själv aldrig utsatt för massa hormontrubbel.
Varför utsätta dem för dessa problem när dem inte skall avlas på?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0