mera träning

Tisdags:
Körde ett uppletande med Emma.
Hon fick titta på när jag vallade av rutan 3*3m men såg inte var jag gömde grejen.
Vi gick därifrån för att återkomma efter 10min.
Emma kom ihåg och grejen var hittad på några sekunder. Imponerande!

Neo och Joulin fick ett konkuransspår. Det var jätte roligt men Neo brände ut sig lite grann i början så han blev snabbt trött.
Då han skulle spåra andra sträckan fick han problem vid ett virrvarr och fäste inte i förns långt senare, då hade han sprungit över sin pinne och även Joulins. Hehe, det blev lite cirkus men slutade bra och båda fick sin slutpinne. Tror att båda hundarna tyckte det var väldigt roligt men utröttande.

Onsdag:
Var på tjh träningen.
Fick hjälp av Linus att figga för Neo.
Det gick jätte bra!
Neo skötte sig bra på kort fasttagande och i transporter.
Släppandena var lite sega men utbackningarna jätte fina.
Fick kört igenom ganska mycket och det kändes riktigt bra =)

Körde lite fotgående också. Tog en stund innan han sluta tränga och hitta position, han blir lite vinglig när man kört skydd precis innan. Gjorde en lång inkallning med ställande, riktigt bra fart första sträckan och ett kanonfint ställande. Dock lite sämre fart efter ställandet. Krypet blev han hög fram eller bak men fina svängar gjorde han.

Presenterade upp och ner vända skålen och musmattan för Emma igen, det var länge sen men hon kom ihåg.
Satte henne ner och gick sedan själv och ställde mig i fotposition och berömde kontakten. Lekte gjorde vi också men hon släpper gärna leken och låser sig på godiset i fickan. Ska nog minska på godis och köra mer lek samtidigt känner jag att godis är bättre för det är lugnande och Emma har tillräcklig speed. Gäller att få en balans där.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0