Okultiverad

Börjar faktiskt känna mig lite okultiverad, det är löjligt pinsamt hur jag har stängt av verkligheten och bara lekt med hund i flera år. Helt borta i politik, nyheter och kultur.

Vet jag vad skolministern i Sverige heter?....Nä men förbundordförande i SBK heter Staffan Thorman.
Vad vet jag om veckans nyheter?...öh, kollegans hund Amie har gjort stora framsteg i framförgåendet.
Vad vet jag om KuLtUr? inget men jag vet i alla fall hur ordet stavas och att man kan tjäna många miljoner, oftast när man redan är död om man målar tavlor som faller sociteten i smaken.

Inte konstigt att jag får panik när Trivial Persuit kommer fram på bordet vid jul...sicken tur att det inte blir någon jul för mig mer än på jobbet.

Får nog lägga in allmänbildning på mitt fritidsschema!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0