Kloten 2009

Ojoj vilken helg!

Har haft superkul och fått massor av kvalikativ hundträning!

Torsdag:
Neo
ca 400m spår, 4apporter, varierande terräng, liggtid ca 1h, blåst, vinkel på kalhygge. Gick kanoners!

Sixten
200m spår, vinklar, 3 apporter, tät skog, liggtid ca 1h. Tog alla apporter men vimsa omkring väldigt mycket.
Fick tips om att ha kortare lina så han inte har chans att rusa omkring och  lugnare belöning.

Fredag:

Neo: Sök 100m bana 6skick, ett tomslag. Gick bra ut på djupet, något närgången på figgar. Fick tips om att figgen kastar kong direkt han kommer för att få på bromsen i förväntan för skallet har han lätt att komma in i.
Blev uppletande också, han kämpade på jätte bra och kom in med tre föremål efter hårt arbete.

Sixten: Spår 300m ca 40min liggtid, 4apporter, skog och träsk.
Tog till vara på alla tipsen och det gick kanoners, Sixten gick som ett litet tåg i spårkärnan och verkade köpa belöningen (korv) mer än väl =) Han fick även vara med och valla av sökrutan med Sallyrallan och leka med Elin, en jämnlike (dampschäfer).

Lördag:

Neo: grupplydnad, kommenderade HÄR, samma som i transporterna. Funkade bra, han var lite slapp imellanåt i positionen men hängde ändå med bra i svängar och halter.
Sök: Ojoj idag var han trött, svår terräng. 3 superfina skick där han hitta figge och då körde vi modellen att han fick direktbelöning med kastad kong för att få ut avståndet och sedan lite markeringsskall iblandat leken.
4e skicket gick han ut på fullt, men fick inte figgen i näsan, såg trött ut när han kom in igen så vi körde en ljudretning.
Då fick han fart och hittade figgen. Dum som jag var så slutade jag inte där utan skulle promt köra ett sista skick på andra sidan. Han sprang ut två gånger på fullt djup men fick ingen figge i nosen, dum som jag var tvingade jag ut honom en tredje gång och sedan fick han en figge på 20m djup på andra sidan som sista i stället.
Skydd blev det lite på kvällen, civilen i korg, transport och lite bevakning. Sandra var figge, fick bra tips som vi ska
testa nån natt.

Sixten: grupplydnad, gick förvånadsvärt bra förutom ett utfall mot en bc/kelpie, då brann det riktigt av för Madde!
Spår ca 250m, liggtid på 30min, ganska öppen skog och blåst, samt ganska svåra vinklar. Tog vinklarna jätte fint, den sista fick han jobba en stund för att reda ut. Han är lätt att läsa i spåret och känns säker. Blev lite lek med Elin och på kvällen blev det lite konditionsträning på fotbollsplan då jag använde bollkastaren.

Söndag:

Neo: Spår ca 600m med 4apporter+slut (den 5e hade spårläggaren råkat tappa innan start)
Han missade två apporter i mitten men gick så fint och säkert hela spåret att jag blev nästintill rörd till tårar.
Som vi har kämpat med detta spåret och nu känns det som vi har kommit i hamn! =D

Sixten: grupplydnad, allt gick bra förutom sitt i grupp med inkallning en och en. Har man myror i rumpan så är det en vääääldigt jobbig övning men också nyttig. Fick det att funka i kopplets längd iaf =)
Trots att han var trött så höll han positionen mycket bra bitvis.
En sista lek med Elin blev det också med tillhörande gyttjebad innan hemfärd =)

Här kommer lite bilder:


Foto:Chrigus

  

  

  

 

Kommentarer
Postat av: Ullis

Sixter verkar ha det toppen..!!Får vara med på så mycket!

2009-05-11 @ 21:48:16
Postat av: Glimz

Coolt Madde, nu har jag hittat till dig också :D Bra du lämnade länk på min blogg annars hade jag aaaaldig hittat till dig. Hoppas vi hinner träffas och träna snart, vi bor ju inte långt ifrån varandra. Blir det inte så, träffs vi i Kloten igen, lääääängtar!

Kramar ifrån oss -Ninizen & rottan Glimz

2009-05-12 @ 15:40:53
URL: http://www.ninz.se
Postat av: Ann E

Det ser ut som att ni haft en toppenhelg! Hälsa de andra på KTH!!

2009-05-13 @ 15:44:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0