jobbhelg


Utsikt från jobbet, tjusigt värre!!


Badodjuret


Titta jag kan simma!


Observera det gråa som redan har kommit under hakan =)

I helgen har det blivit bad vid ett par tillfällen.
Neo ser ut som en utter när han flyter omkring och nöjes simmar, det går sakta, ser ut som han smyger.
Sixten hade lite taskig simstil där han plaska med frambenen ovanför vattenytan, men han kom snart på att
det var smartast att hålla dem under ytan.

Neo har fått en del träning...
Budföringen-nu är han tyst =)
Transport-blir bättre och bättre!
Platsliggning-stabilt med huvudet i backen
Sittande i grupp-gick kanoners
Fotgående-något taight ibland, beror nog på alla transporter där jag vill ha honom taight.
Inomhussök-han fick lov att övervinna sin höjdrädsla för att kunna markera figgen, mycket nyttigt och Neo
gjorde det riktigt bra! A tycker att det börjar bli svårt att hitta utmaningar för honom i söket =)

Sixten har fått köra lite fotgående, det har blivit bättre.
Har inte haft tiden att träna honom i någon utsträckning.
Imorn ska Sixten få åka ut på landet och bo i ett par veckor så får vi se sen om jag hunnit återhämta mig.
Det är mycket att ha två hundar.
Känner just nu att jag tagit mig vatten över huvudet, mer jobb än jag kunnat föreställt mig.

En natt kvar sedan är jag ledig i två veckor.
Under ledigheten har jag planerat in en del roligheter....

På lördag den 6:e juni är Neos födelsedag, 3år blir han då och det måste självklart firas!

Då måste alla givitvis hissa flaggan för honom och Sverige, glöm inte det!
Länge leve Neo och Sverige!

12e,13e,14e ska jag och Neo, Igor och Bea göra en favorit i repris, dvs "äventyr i södermanlandsskogar"...
i år är det dock armarna som kommer att få jobba mest istället för benen, det blir en kanotfärd =)
Sträckan är på 27km och går från Åker styckebruk till Gnesta. Det kommer blir så kul!!

För övrigt hoppas jag på fint väder så man kan sola, bada och åka in till stan och sitta på utomhusservering och
bara njuta av sommaren!

Kommentarer
Postat av: marie å ayla

Det låter så mysigt med båt-turen med hundarna och Igor = )

Ja en dag/eftermiddag på uteservering låter inte helt fel ;-)

Kanske ska fira Neo på lördag och ta en sväng förbi ett hundcafè?

Postat av: Helen

Grattis till Neo på treårsdagen:)

2009-06-04 @ 10:10:18
URL: http://home.swipnet.se/malle

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0