träning och mat

Har börjat träna in framåtsändande, skall och tungapporten samt konen i lydnaden.
Riktigt kul med nya moment!!

Tror att jag fått till en bra takt i framåtsändandet efter gruppen och en riktigt bra fart till gruppen,
än så länge måste jag dock säga komandot "sakta" vid gruppen, behöver dock inte tjata på honom något utan
det brukar räcka med ett kommando.

Skallet ska jag nog köra rätt sällan, det är riktigt bra som det är nu, han sitter fint och han skäller intensivt, han är tyst när han ska. Men jag märker att när jag kört det för tätt mellan gångerna så förlorar han intensiteten i skallet.

Tungapporten kampar vi som sjutton med.Han ser lite vinglig ut i galloppen men samma sak som med skallet, inte för mycket av det goda, då går intensiteten ner.

Konen var som att han bara kunde från början, men när jag testade att utöka med apporter eller en ruta så ville han gärna hoppa över konen så vi får nog befästa det lite till med olika störningar.

Har fått hemläxa att träna en massa civilsändande i korg med Neo för att trycka på yttligare på avstånd och utbackningar.
Det vore så kul att få honom helt ren i korgen för då är det inte långt kvar till varken lägre eller högre klass i skyddet.
------------------------------------------------------------
Äter just en himla god och lättlagad middag som jag vill dela med mig av:
2 kokta ägg
1 Avokado
1 burk tonfisk i vatten
1msk majonäs
1msk creme fraise

1.Koka äggen löst
2. Blanda äggen, tonfisken, majonäsen, creme fraise, krydda efter behag med salt och peppar
3. Dela avokadon och lite av röran på varje halva (räcker till ca 4 avokado)
4. Ät och njut

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0