det förflutna hinner i kapp en

Finns det något värre än att träffa gamla klasskamrater på jobbet?
Speciellt en sån som man inte tyckte något vidare om och som till på köpet är aprak.
Det var jag med om igår...
Han fråga lite sådär nedlåtande "Jasså du jobbar som vakt, trivs du med det då?"
Sedan ville han ha mitt medlidande för att han fick sån prestationsångest och hade sömnbesvär pga
han välbetalda managementjobb på Ericsson.
"Men man får väl inte klaga, hade ju ändå bäst betyg när jag gick på den här skolan".
Skulle även tycka synd om honom för att han hade så långt från jobbet och hem till lyxlägenheten i Hammarbysjöstad.


Om jag ska vara uppriktig så tycker jag riktigt synd om honom.
Redan på högstadiet använde han ofta citatet "min pappa är advokat" det innebär inte bara fördelar
utan sätter också en hel del press på att han själv måste "bli något".
Att sitta med studielån upp över öronen och ett bostadslån utan dess like.
Ha press på sig att HELA tiden prestera på jobbet så pass att det äter upp ens ro och ork på fritiden.
Vad ska man då med den lilla slant som blir över efter alla lån?

Stackars sate!

Trots detta så blev jag ganska uppretad över hans nedlåtenhet över min tillvaro och mitt jobb.
Visst, grabben kan ju inte rå för att han har skev verklighetsuppfattning men man kan ju ändå ta
att uppföra sig en smula, eller välja att knipa käft!
Han har ingen rätt att komma med synpunkter på hur jag väljer att leva mitt liv.
Tack och lov att jag inte är med i facebook, jag skulle bara bli arg över mångas sätt att bara vilja ha relation för att kunna
mäta pitt.

Ojoj så jag skriver.
Over and Out

Kommentarer
Postat av: Frida

Haha, så himla käckt att möta sådana människor alltså...

Man blir helt knäckt över deras skumma syn på livet...

Har man inte insett att livet lycka inte sitter i vare sig sjukt överbetalda jobb eller "fina" titlar så borde man få en enkelt långt bort...



Tror du man får några kommentarer då man säger man är busschaffis, kan inte låta bli att le elakt då jag sedan tillägger att jag driver företaget och har läst 2 år på Civilekonomprogrammet på Handels, och de liksom sväljer för att försöka ta tillbaka den nedlåtande min och de halvelaka sättet de la fram sin spontana svarskommeentar, haha...



Så länge man är lycklig ska folk ge f-n i att döma...



Ska kolla på stamtavlorna senare i helgen...



Kram F

2009-08-15 @ 03:11:01
URL: http://hamunaptras.se
Postat av: marie

Ska bara tala om att killens mamma dog i fjol.... ja synd om han....

sömnproblemen beror inte på ngt häftigt jobb utan killen är så fast i sitt kokainmissbruk så de skriker om de... tragiskt men självförvållande.....

Hör av dig om du vill veta mer ;-)

2009-08-17 @ 01:16:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0