jobb över midsommar

Jobb över hela midsommar men trevligt ändå.
Våran snälla schef bjöd oss på midsommarmat och ojojoj så mätta och belåtna vi blev.

Inför sista och 5:e natten i Söndags så blev Neo för första gången super glad av att se mig i uniform.
Nu har han förstått att det betyder arbete även för honom =)

Träning har det blivit en del också.
Några spår som alla funkat jätte bra, nu börjar han bli riktigt glad i pinnarna och skakar inte så mycket på sig,
stora framsteg för en liten pöjk.

Lydnaden är med koncentration på 2:an då vi ska tävla i juli.
Inkallning med ställande, gör snyggt med bara handtecken!!
Fjärrdirigeringen, funkar jätte bra om jag låter bli handtecken och bara kör röstkomandon (han verkar inte gilla mina handflaxningar ;)
Läggande under gång, fick till ett par kanonlägganden =)
Apportering, inga komentarer mer än att jag är sjukligt trött på det momentet! Får inte till gripandet från rätt håll.
Fotgående med störning av kringhoppande harar, ena ögat på mig och ena på haren....*ASG*
nädå, han var jätte duktig faktiskt! Jätte fin postion och inga trängningar.

Inomhus koppelsök.
Ville kolla av markering av människa för att se hur tydlig markering han gör.
Kollegan gömde sig i ett rum i en korridor. Redan i dörren in till korridoren markerade han vittring.
Han var på i kopplet hela vägen bort, sedan markerade han väldigt tydligt med hela kroppen när vi kom fram till dörren.
Ställde upp sig mot rummet med öronen fram, svansen HÖG, och stretande i kopplet. Tydligare än så kan det nog inte bli ;=)
Faktum är att hur bra skydd man än har på hunden så är en bra markering det viktigaste skyddet.
Att bli förvarnad om att det finns en människa i närheten gör att jag kan höja min beredskap och därmed undvika
att gå rätt in i en överaskning.

Slutligen vill jag berätta om röntgenresultatet på Neo:
HD A
AD UA (0)
Världens gladaste matte =)


Kommentarer
Postat av: Helen

Jippi! Grattis till röntgenresultatet! Vad kul! Hm, kan inte du lära Maxa fjärren. Jag får henne inte att sitta upp:(

2008-06-24 @ 12:34:40
URL: http://home.swipnet.se/malle
Postat av: marie å ayla

Grattis igen till röntgen resultatet! Inte för att jag vet hur det känns att få en hund friröntgad men jag kan föreställa mig ;)

Kul att ni ska tävla snart. Vi tävlar ju nu på torsdag och hoppas på lite support från strängnäs gänget ;-)

krya på dig så ses och hörs vi snart igen!!

kramisar marie å ayla

2008-06-24 @ 15:25:00
URL: http://www.aglaiasayla.se.nu
Postat av: Elin

Grattis till de snygga höfterna Neo! :D Och det är bra att du håller reda på matte om nätterna så behöver vi inte oroa oss här i Gbg. kramar

2008-06-24 @ 17:37:45
Postat av: Malin

Grattis till röntgenresultatet! :D

Och du, jag har anmält och betalt till skyddslägret 5-6 juli ;) Så Greta och jag kommer! :D

Ha det gott!

/ Malin

2008-06-24 @ 20:25:01
URL: http://www.rottisivar.com
Postat av: Malin

Grattis men det var väl väntat!

2008-06-24 @ 23:57:22
URL: http://bruksras.se
Postat av: Dayana o Lexus

Grattis till röntgen! Som jag sa, det ordnar sig!

Blir det en massa små makriller nu skratt Vi har gärna Neo när du fått valpar hahaha



Tack för senast! Du får gärna sova över flera gånger, påminn mig bara att visa dig vart dammsugaren står retas



KRAM!

2008-06-25 @ 19:02:35
URL: http://pappersmuggen.blogspot.com
Postat av: Josse

GRATTIS! Visst e det skönt att veta :)Tränat idag och det gick bättre än väntat. Yenna är ju dålig men håller tummarna att hon blir bättre med nyttfoder och smärtstillande nu. Hon är redan gladare och vill åter leka med kottar :)

Kramar

2008-06-26 @ 17:07:12
URL: http://yennaochbuster.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0