jag vill ha snö till jul


Jisses vad jag har sovit dem senaste dagarna!
I Senaste tidningen av Hundliv stod det i en artikel om hundens sömn att en sund hund sover 18h och är aktiv 6h.
Dock i portioner om 16min sömn för att sedan vara aktiv i 5min.
Brukar annnars sova 7-8h och vara aktiv 15-16h.
Just nu sover jag 1-4h och är vaken 2h

När man är sjuk så blir det ju ovidkomligt med mycket tv tittande.
Något jag stör mig på är Mc donalds reklam...
ni vet den där killen som hänger ut för ett stup med ena armen i en trädgren och håller
i en pommes med andra armen...efter viss överläggning så bestämmer han sig för
att det är värt att ta självmord och släppa trädgrenen för kunna äta lite pommes.
Jaa, va säger man om budskapet??
"Dö för Mc donalds"
eller
"Pommes eller livet"
eller kanske
"Värt att dö för"


Tänkte precis som Liza stolt berätta om Neos storebror Totte som är polishund...
Här är ett filmklipp om Totte med anledning av att han gjort en kämpe bra insats i arbetet.

Har slagit in mina första julklappar idag.
Tycker det är lite kul att dekorera paketen med glitter och snören och figurer på så det tar lite tid.
I år är fantasin dålig vad gäller julrim men jag kan ju inte va utan dem så det fick bli med lite hjälp från
julrim.nu

Förutom att jag vill ha en egen lägenhet och en fortsatt frisk Neo så önskar jag mig SNÖ i julklapp!!!
Massor av snö, på höjden, tvären, längden och bredden (då kan man åka både längd och utför på skidor tänkte jag)
Här kommer en snöfavorit i repris från vintern 06...



Kommentarer
Postat av: Helen

Hm, enligt Metro har Stockholmshem massor av lediga lägenheter. Kolla där vet jag! Jag vill oxå ha snö! Tycker inte om det här gråa trista klibba vädret. Sofforna ser ju ut som jag vet inte vad.... Fast man behöver ju kanske inte låta hundarna ligga i dem;) God Jul på dig! Och hoppas att du är frisk nu. Kram

2008-12-18 @ 16:06:54
URL: http://home.swipnet.se/malle
Postat av: Anonym

Tack för att du delade med dig av dina tankar! Vad 'r det för hundar du har; Malle och schäfer eller? Jättefina bilder!

2008-12-18 @ 22:40:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0