Hund2008

Då var det dags igen....Hund2008 på Älvsjömassan.
I år blev det bara besök på Söndagen.
Tiden räckte inte till!
Hade velat kolla på Freestylen, Elitlydnaden och kanske lite på Belgarringen (för att veta på ett ungefär hur man ska ställa en mallefjant).

Det blev annat trevligt iaf.
Massor av shopping...
Tungapport
Träaaport
Kalender
Tidningen Hundliv
1st klicker
Bok: Bollvallning
Hundgodis i alla möjliga former och varianter.

Hade velat hitta lite roliga leksaker i julklapp till Neo, men icke.

Kollade på Agilityn en hel del också.
Många duktiga ekipage trots svårt underlag.
Liza var där med Narna och Felix.
Tyvärr blev det lite rivningar och disk MEN i hopploppet på Söndagen
fick Narna den bästa tiden32.20sek, hon hade vunnit om det inte vore för en liten rivning.
Snyggt och fort gick det iaf!!
Något som jag fann väldigt underhållande var banvandringen, jisses vilken koncentration!!!
Alla hade sina små knep för att skapa minnesbilder men något alla hade gemensamt var att dem höll
armen in till kroppen men peka ut med ett finger mot hindrena dem gick förbi under vandringen, såg himla roligt ut.
Har varit med på hästhoppning, vilket också har banvandringar och det ser i ju för sig rätt likt ut förutom en grej....
Ryttarna kollar uppåt och tänker sig över hindrena medan hundförarna går och stirrar nedåt mot sin tilltänkta jycke.

Träffade väldigt få kändisar tyvärr.
Hade hoppats på några fler gamla klasskamrater!
Dem jag såg och prata med var Tessan med lilla söta Ruth och Leo, samt Tezzla.

Förutom det träffade jag förstås Liza, Pernilla och Erika.

Åkte hem innan finalen var slut, mina krafter var slut.
Läste på SKK´s hemsida:

Bearded collie

NordV-07 SUCh Heather Mist This Is My Life
Stolt ägare och uppfödare: Marie Långsved från Gävle

Fotograf:Johan Frick-Meijer

Riktigt kul med en lite annurlunda och igentligen kanske inte en så bildskön ras som vann.
Då vet man att tävlingen handlar om att få fram den hund som representerar sin ras allra bäst och inte
den snyggaste hunden.

En trevlig dag i alla fall som avslutades med en jätte god middag vilket kändes riktigt bra efter en hel dag med bara två kokta korv med bröd.




Kommentarer
Postat av: Michelle

ball neos syster va!!!

tyckte väll jag kände igen krutet som brände i baken ;)

Postat av: Susanne

Jag var också på mässan och det fanns hur mycket som helst att titta på, jag hann inte heller med allt. Hunden som vann var ju hur cool som helst!

2008-12-12 @ 22:45:38
URL: http://hundtraningen.blogspot.com/
Postat av: Daya o Lex

är det inte dags att skriva ngt nytt, utställningen var ju för en vecka sen ;-)

Känner du några singelbrudar som skulle vilja dejta Jonas? Kolla in min blogg =)



Sitter på jobbet och surfar. Ska jobba till 10.00 imorgon lär inte sova något, kan aldrig sova på jobbet



Kamiz!

2008-12-13 @ 23:14:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0