veckan som gått

Trodde inte jag skulle hinna träna någonting denna vecka men då vi har haft tur och fått sluta tidigare  så har jag hunnit ut till klubben varje dag. Hundträningen har gått jätte bra, Bea har anpassat sig fort.
Engagemanget är det en del att jobba på innan vi når dit vi stod för ett ½år sedan men men...det är bara köra hårt...i slutet på okt är det tänkt att det ska vara klart. På måndag ska vi börja köra skyddet på henne...=)
 
Neo har varit lite ofokuserad och väldigt intresserad av andra hundar, e så bortskämd med honom att han älskar att jobba med mig oavsett men det är bara att acceptera att han är inne i någon period...det går över!

Tanken är att tävla 1an i början på okt med Neo men när jag satte mig ner idag för att fixa med anmälningen så inser jag att det är något vajs med medlemsskapet...när jag tänker efter så har jag inte fått någon brukshunden??
Vet att jag betalat in medlemsskapet och jag kommer ihåg att jag till och med ringde för att flytta min hemmaklubb från s-näs till k-älv men något måste ha gått galet och jag har inte reflekterat då jag tagit det soft i sommar.

Ska skriva av mig lite om mitt HAT till djurplågare.
Har under upprepade tillfällen sista tiden sett mkt misshandel av hundar.
Detta är något som jag ALDRIG kommer lära mig att acceptera!

Det gör ont i mitt hjärta, för dem hundarna som inte bara får en fysisk smärta utan ständigt får gå med rädslan för....NÄR händer det igen?
Det gär ont i mitt hjärta, för dem människorna som någonstans har tappat glädje, förnuft och själ, när prestige går före.
Det gör ont i mitt hjärta, för dem människor som står och bevittnar utan att ta den försvarslösas parti.

Det påminner mig om skolgården på i högstadiet.
En tjej med förståndshandikapp blir åter och åter igen nedslängd i snön av fyra stora killar.
Alla tittar på, mummlar med varandra, bevittnar men förblir passiva.
Vad har känslan för empati, medmännsklighet tagit vägen??
Hur i helvete kan man kalla sig begåvad när man inte har nån empati i kroppen??!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ps. har klarat VU2 =)


Kommentarer
Postat av: Tessan

Grattis Grattis.. Helt sjuk att det får gå till så där.Folk som oftas agar sina hundar har bristande kompetens i sin utlärning till hund. Med andra ord, dom vet inte hur dom ska lära ut. Man kan aldrig skylla att det är hundens fel om ngt går snett i tränningen. Man får gå tillbaka till sig själv. Vad kan jag göra bättre tydligar för få hunden att förstår min hjälper!!! Thats it!! Det finns inget försvar till att slå sina djur!!Det är fel!!!

2007-09-16 @ 00:01:16
URL: http://nogg.se/bcleo
Postat av: Dajja o Lex

Helloo! Hur står det till med er alla?
Vad roligt att allt går bra med hundarna och träningen. Lex simmar på för fullt ute hos Anna. Han har fortfarande inte återhämtat sig efter korsbandskadan.
Kantor har döpts till Kalven av mig och Lex. Han har blivit jätte stor! www.kantor.se kolla in på bilder och sen på gräshoppa historian *asg!*
Hur mår Lilleman och Bea? trivs de i lägenheten??
hojta till igen när du är i Stockholm! så vi får ta en fika :D
Hls Dajja och Lex!

2007-09-19 @ 09:41:35
URL: http://cpzona.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0