Neo och Leo; Piff och Puff i förfinad version

Trött som sjutton men helgen har verkligen gått i hundens och glädjens tecken.Här kommer kort information...


Lördag:

Gick upp kl.06 i god tid tyckte vi när tävlingen började kl 09:30
Vi hade nog hjärnsläpp av nervositeten då vi fick för oss att platta håret med tång?????????(som btw stod åt alla håll efter 5min i spöregnet som var när vi kom fram).
Allt gick i slowmotion och ingen av oss kunde tänka klarsynt.
Kom iväg sent och åkte dessutom fel i Varberg.
Tusen tack till Elin som hjälpte oss komma rätt och dessutom ringde till Tävlingsarrangören och anmälde våran försening!


Bea: skrapa ihop 114,5p, tappert kämpat av henne då jag var så uppstressad över att vi anlänt försent, dem tog ingen hänsyn till att jag tävla två klasser så jag fick bokstavligen springa från Neos platsliggning till Beas platsligg och lydnad (första startnr.) Blev jätte glad över att hon klarade rutan med 7.5p och fjärren med en 10:a, två moment som vi kämpat med. Nästa gång blir det ett 1:a pris, det är jag säker på!


Neo:

fick ihop 173p i spöregn
Med klantig matte som hade för långt koppel så han trassla in sig i linförigheten.
I inkallningen så ruska han av sig pga regnet.
På ställande under gång, ställde han sig perfekt men på återgången upplevde han mig som hotfull då jag gömde mig under två luvor och en mössa och klantigt nog så gick jag rakt imot honom.
Stackarn vart livrädd med svansen rätt ner travade han iväg ett par meter från mig.
Nu till skrytet: Resten gick kanoners!!!!!!!!!!!!!  Klassvinst och vårat andra första pris i lkl1


Tessan och Leo:

Sjukt bra, den lile parveln skrapa ihop 163,5p med 0 i inkallningen (ruskade och började gå lite pga regnet) vilket innebär som lägst betyg 9 i dem andra momenten.Inkallningen ger 30p och är ett moment som annars sitter, så det var nära att jag blev spöad med poängen 193,5 ;)
Vilken debut!!! 
Grattis också på födelsedagen Leo!!


Söndagen:


Neo:

Spåret gick väl sisådär, vi har mkt kvar att jobba på. Tror att största problemet är att vi spårar för sällan så det ska det bli ändring på! Budföringen gick bra och platsen gick bra. Lydnaden märkte man på Neo att han gick på tomgång men gick ändå superduper. 267.75p och uppflytt!!!!!!!!!!! =)


Leo:

Gick inte så bra där heller i spåret, blev lite missar. Budföringen platsen och Lydnaden gick GRYMT bra, trots hans unga ålder så blev det 252.5p och upflytt!!!!!!!!!!! =)


Här är helgens kampsång: (taget från melodin ur wd´s piff&puff)
Här kommer klickerfreaks är på gång
här kommer klickerfreask är på språng nu
Här kommer världens bästa klickerpatrull som löser apellen för sin skull!

Kaxigt men vi behövde lite självförtroende ;)

Kommentarer
Postat av: Elin

Men GRATTIS!!! Vad roligt :D... hallå din buse du måste ju ringa och berätta sånt.. stor grattiskram till min duktiga (men smått förvirrade när det gäller att hitta till Varberg ;) ) vän och hennes supermalle...

2007-12-03 @ 06:59:58
URL: http://eloz.tk
Postat av: Tessan

Grattis igen gumman. detta ska vi leva länge på!!Saknar er redan!Kram Ps. tack för en underbar helg..

2007-12-03 @ 23:02:43
URL: http://nogg.se/bcleo
Postat av: Malin

Som om du inte hört det redan innan SUPERGRATTIS och bra jobbat!

2007-12-04 @ 03:45:54
URL: http://bruksras.se
Postat av: Lina

Grattis - vad roligt för er! :) Kram.

2007-12-04 @ 17:13:26
URL: http://minimum.webblogg.se
Postat av: Anna & Arvid

GRATTIS!!! Härligt!

2007-12-06 @ 10:33:47
URL: http://www.3vallare.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0