dagens pass

Blötsnö där solen låg på och isbana i skuggan.
Dagens dragpass var spännande må jag säga. Ibland gick det jätte bra men tungt att skejta men i mellanåt gled skidan bara iväg så det höll på att bli det kända gymnastiska momentet split.
Neo var trött hare idag och vorstehsyskonen hann ikapp flera gånger.
Det var bitvis ganska hård motvind dessutom så ,5km på 29 minuter får jag nog vara nöjd med ändå även fast jag till en början blev besviken när jag såg tiden. Hilda hade dock inte riktigt lika fin attityd idag som sist.

Pratade just med en vän i telefon och sa det;
vad gör jag för fel?? Lyckas bränna slut på 2 vorsteh, 1 malle och en jaktcocker.
3 raser som folk brukar ha problem med för att dem har för mycket energi.
Skulle kunna starta ett hunddagis med trötthetsgaranti.
"Lämna en pigg hund, få tillbaka en trött, den lär inte resa sig hur hundsängen på hela kvällen".
Mina hundar skulle istället behöva få komma på ett vilohem i mellanåt.

Imorn kommer min Emmaslem hem...längtar efter henne, känns som en del av mitt hjärta saknas.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Igår gick vi ½timme på morgonen (fick springa lös i rasgård också), 1 timmes promenad mitt på dagen och ½timme på kvällen. Tränade lite med Neo på tjh träningen; fotgående, inkallning, utbackningar (ärmbev), kryp med vinklar i snön (super nöjd!!). Hilda fick lite apporteringsträning, hon tycker det är så roligt med klickerträning att hon inte vet vilken tass hon ska stå på =)
Hagbard fick en stund med hopp och bus plus att jag klickade in honom lite.
Dem fick en varsin stunds massage samt kloklippning på morgonen.
Tvättade alla fårfällar så nu luktar dem äppelblom.
Diskade av bilen, var på väktarmöte, lagade lunch, fikade hos Emelie...jisses vad jag hann med igår!

Kommentarer
Postat av: Glimz

Du är den absolut bästa av dem alla vännen! Du är beundransvärt duktig med dina hundar & jag lämnar gärna in min tös till dig, hon har fint drag under galoscherna å får du henne trött asg Då lovar jag att äta bruna bönor (finns inget äckligare, jag spyr), utan att få dem i retur =)

Sv; Tack vännen, du skall veta att din ord värmde sjukt mycket!

Kramar om :)

2011-03-10 @ 23:15:26
URL: http://ninz.bloggagratis.se
Postat av: Annica

Hej där!



Funderat på det där med att köra slut på sina hundar :P Tror bara att du till skillnad från många andra bara ger dom den stimulans dom behöver så dom är nog faktiskt bara väldigt nöjda :D

2011-03-11 @ 02:19:11
Postat av: Annica

Har jag inte räknat helt galet så har ni kört ca 29.31 km/h när ni körde denna sträcka. och det är inte illa.

2011-03-11 @ 08:52:08
Postat av: Lindha

2011-03-11 @ 11:00:35
URL: http://vildarna.bloggplatsen.se
Postat av: Lindha igen

Blev ingen kommentar med... Men kan man lämna Devil till dig och få han vältränad?? Tycker han har dålig kondis!

Hoppas allt går bra med nya tillskottet!

2011-03-11 @ 11:01:45
Postat av: Glimz

Sv; Jajjamensan dem har jag mött på & den hunden har bitit Glimz 3ggr!!

2011-03-11 @ 22:00:45
URL: http://ninz.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0