Träning i snövallar och andras olydiga hundar

Det går framåt!
Körde 1varv (8km) på Ågesta igår.
Ramlade bara en gång och vågade hjälpa till på skidorna trots ganska hög fart.
Hilda tyckte det var kul att ligga bakom och jaga malle, första gången vi samkör och Hilda ligger bakom.
Blev lite strul med en lös hund i spåret som tyckte Hilda luktade gott, jag skrek som en galning på hunden och matte till hunden blev bestört. Hamnade efter lyckades inte komma ikapp.
I mål stod mr D och skulle uppmuntra Hilda sista 100m genom att vifta med en kong på snöre...Hilda kunde inte bry sig mindre. Nästa gång får jag ta med mig en död pippi som någon får vifta med i målgång ;)
Skämt och sido tänkte faktiskt börja med att ge Hilda mellanmål i målgång, lite lättsmält blötfoder som motivation
och återhämtning.

Neo fick sig en omgång tjh träning.
Körde fotgående med mr B som komenderade oss för att sänka förväntningarna på mr B.
Vi gick fotgående över snövallar, lite roligt faktiskt, Neo fick balansera en hel del, samtidigt som han var tvungen
att hålla position och kontakt. Mr L ställde upp som mottagare på en budföring över snövallarna.
Neo tyckte det var buskul, körde säkert 10 sträckor. Blev lite framförgående där jag fortsatte gå ut från plan över snövallarna för att inte få automatisk nedsaktning, det var lite roligt att göra annorlunda tyckte både jag och Neo.
Lite läggande, ställande, sättande under gång varierat. Läggande är väl det som är sämst just nu, annars är det riktigt fint. Körde uteslutande med Kong belöning, kamp och kast.

Tränade lite sökslag (för fågel) med Emma.
Gick jätte bra tills det kommer en terrier och avbryter.
Matte tyckte att de kunde leka.
Det tyckte inte Emma för terriern var bara sexuellt intresserad.
Försökte förklara det för matten men då hon inte lyssna stoppade jag in Emma i bilen för att slippa diskussion.
Matten började gå iväg och ropade efter terriern som stod vrålkåt vid min bil och skällde.
Jag satte mig i bilen och började backa varpå mr L fick rädda terriern från att bli påkörd.
Haha, det finns alla möjliga hundägare och jag är verkligen inte förtjust i alla!

Kommentarer
Postat av: Lindha

Sånt där är oförskämt med lösspringade hanar.. Tur jag har dressyrkurs för min lilla D :)

Har du lust att träna platsliggning/sitt i grupp så hojta till, jag tränar det alldels för liiiite...

2011-01-28 @ 08:14:58
URL: http://vildarna.bloggplatsen.se
Postat av: KAT

Guu vad du står i med dina vovvsingar....

Bra jobbat!!

2011-01-28 @ 21:55:03
URL: http://www.katarinathoren.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0