Dagens skidåkning

Idag fick Neo följa med på Ågestas 8kilometers runda.
I mina nya skidbyxor och med nya linor till hundarna med nacklina och riktig avdelare.
Härligt det är med riktiga grejor!

Vi tog oss runt på 28minuter (snitt tid på 3,5min/km)
Känns bra, det är en stor förbättring på kort tid!
Jag är stolt över mig själv och över hundarna!!
Med tanke på att det är 4:e gången på skateskidor med hundar, 6:e gången överhuvudtaget.
Det är tredje gången Hilda drar 8km istället för 5km och 1:a gången för Neo.

Ramlade inte en ända gång och vågade dra på mer med skidorna.
Är lite ojämn, tar i mer med vänster skär än höger (av naturliga säl då man har bättre balans på höger skida)
vilket fall...detta måste tränas mer medvetet på. Dem sista två kilometrarna försökte jag tänka på att ta i mer med höger.

Hilda var den som drog största lasset, men hon var glad över sällskapet trots att Neo inte var till jätte stor hjälp mer än vid fåtal tillfällen som faktiskt var uppförsbackarna. Hilda har en förmåga att stanna medan Neo lägger i 1ans växel och hjälper till, det tackar vi för!

Vi fick glada hejarop och folk var väldigt ödmjuka när vi kom förbi, riktigt kul.
I den brantaste uppförsbacken var det en jätte duktig skidåkare som ställde sig åt sidan och hejja på, utan hans övertygan om att jag skulle klara det hade jag nog ramlat ihop, det var kämpigt!

Hilda var väldigt medgörlig under stretchingen, stort framsteg!!
Neo var avslappnad som vanligt, han tycker det är mysigt med stretching då man får vara när matte och mysa.
Dem fick köttsoppa ca 50g 1h innan och 120g 30min efter.

Det var det, snart dags att sticka till jobbet...fortsättning följer....


Kommentarer
Postat av: Åsa Aura

Hej, jag är här och tjyvläser ibland. Men är lite dålig på att kommentera. Vilken härlig runda ni verkar ha haft. Jag önskar att jag och mina också kunde åka lite skidor, men jag är alldeles för feg. Neo verkar vara en sån härlig hund. Ja, jag har en förkärlek för malle, eftersom jag har två själv. Äved de andra två verkar så mysiga. Sköt om Er!!!

2011-02-02 @ 07:50:41
URL: http://kaptenganto.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0