Hamam

Blev bjuden av mr L på Hamam Oriental, ett turkiskt bad i Upplands Väsby.
Känner mig som en ny och lättare Madde.
Tydligen så förlorar man ca 300-400g död hud och skit.

Behandlignen hette Sultan och innefattade
kroppsskrubbning med skrubbhandske, skuminpackning, tvagning med dadelfiber, skummassage och hårtvätt. 

Helt fantastiskt härligt, rofullt, njutbart och avkopplande.

Haha L trodde jag inte skulle tycka om det.
Dels så var han rädd för att min atsma inte skulle klara av den höga luftfuktigheten, vilket inte var några problem nu när jag inte röker. Sedan var han rädd för att jag skulle tycka skrubbningen var obehaglig samt att en turkisk karl skulle massera helkropp. 
L hade så fel, madde har inte mått så bra på länge.

Riktigt jobbigt var det dock med skrubbningen under fötterna, både jag och L höll på att fnittra ihjäl oss, huwa vad det kittlades!

Efter detta fick vi sitta invirade i handdukar och relaxa med turkiskt te och alta jorndötter i en typsik orientalisk atmosfär.

Nähe, skitgrisar...nu är det eran tur!
----------------------------------------------------------------------------

Köpte en stegräknare igår som jag använde för första gången idag.
Trots att jag varit ganska lat idag, hundpromenaderna har nog inte varit mer än 4km totalt och så slappat halva dan på hamam, så har jag gått 12 000 steg. Oj va fort man kommer upp i steg!

                       


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0