träning

Igår körde jag uppletande med vovvarna.
Neo fick en full djup ruta men ca 15m bred. Det var en jobbig ruta upp på en bergsknalle och väldigt brötig vegitation. Kära mor min kastade ut föremålen på en ungefärlig linje på mitten. Neo jobbade på bra, försökte byta föremål men jag hann att bryta tanken och hejja på honom. Sista föremålet kändes väldigt enkelt där det låg men trots att hjärna och nos var på sprang han till vänster, till höger och rätt över det utan att få upp det. Han fick det dock som sista föremål och löste uppgiften. Duktig pöjk!

Emma blev det en 3*3meters ruta, väl vallad med en vante som föremål.
Första gången tryckte jag ner vanten lite lätt i mossan vilket var för enkelt.
Andra gången grävde jag ner den under mossan vid en liten kulle.
Emma letade metodiskt och utan uppehåll i 1½min sedan håvade jag in henne och gömde den lite lättare.
Vill inte döda intresset men det var riktigt kul att se uthålligheten trots att det är tredje gången vi kör detta.

Idag var vi på tjh träningen.
Körde en del transporter och jag tycker vi fick till det riktigt bra med kind mot ben position som jag önskar.
I korgtransport med överfall så ville han gärna smälla i en gång till men med hjälp av koppel så fick vi rätsida på det. I Fasttagandet var han väldigt nära men han gick inte i igen vilket är huvudsaken =) Stöten var bra.


Nu är det dags för jobb...

Kommentarer
Postat av: Glimz

Du kommer att skapa en stjärna! lycka

2010-09-08 @ 23:36:46
URL: http://ninz.bloggagratis.se
Postat av: Lena o Atte

Vill tacka för Gratulationerna!!

Vad fin lilla Emma är, ett riktigt litet "kvicksilver"! Lycka till!!!

Kram Lena och Atte

2010-09-09 @ 08:47:28
URL: http://www.kiragarden.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0