Helgen som gått

I fredags när ledigheten började styrde jag kosan till min lantliga idyll Strängnäs.
Har haft en underbar helg med massor av härliga aktiviteter...
Bastat
Lagat/ätit god mat
Druckit vin
Plockat svamp, blåbär och lingon i omgångar
kokat äppelmos
gått 5km rundan på kvitten
träffat mina kusiner
kramat på min systerdotter
Fikat hos en vän och gått husesyn i den nya fina läenheten
Tittat på "Mannen på taket" första Beckafilmen från 1976
Nästan läst ut en bra bok

Tyvärr har lilltösen varit väldigt dålig i magen så rumsrenheten har varit som bortblåst och det har varit ett evigt torkande av golv och mattor trots täta rastningar. Stackars mamma som har hundbajsfobi har ändå hållt god min.
Emma har dock blivit bättre efter en kokt fisk och morotspure diet, samt att jag vätskat henne med vattnet från fisken och resorb. Om hon har varit lugn och apatisk? Nää...inte har en cocker tid med sådant tjafs!

Hundträning har det blivit väldigt lite av.
Tränat en omgång och fått in mer säkerhet på konan som delmål till apportering och rutan. Nu börjar han förstå att han måste till konan för att få ta sig vidare.
Lite utbackningar, backa 2m och ligga tyst har vi nött på också.

Emma har fått träna på lite gripanden när hon sitter, det går framåt.

Kommentarer
Postat av: Glimz

ZooLac är lösningen på problemet! Den gör underverk :)

Finns på BrommaZoo, tror man kan beställa den på nätet också :) Hoppas hon har blivit bättre nu :)

Kram på er!

2010-09-08 @ 00:09:48
URL: http://ninz.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0