STRESS

Har blivit mer och mer intresserad av stress hos hundar.
Det påverkar vårat arbete med hunden mer än vad vi tror och därmed även prestation och tävlingsresultat.
Vad går gränsen mellan positiv och negativ stress?
Hur ska man lägga upp träning för att uppnå en lagom aktivitetsnivå som är anpassat till ett moment?
Hur kan jag öka/minska stress i ett moment? förebygga alternativt lösa redan uppstått problem.
Ju mer man börjar nosa på ämnet jakthundar och kommer i kontakt med ordet "stadga" som används mycket av fågelhundsfolk förstår man vad mycket det finns att lära där även som bruksmänniska.

Några som är intresserade att bilda en studiecirkel för att disskutera ämnet?
För att ingå i cirkeln bör man ha stort intresse för att dela upp saker i molekyler och analysera.
Intresseanmäl här på bloggen.
Diskussionerna kommer stödja sig en del på böckerna "Drivkraft och motivation" av Anders Hallgren och "Etologi och dressyrlära" av Erik Willson samt "Fågelhundsträning" av Bengt Rödseth.
Att ingå i cirkeln är konstnadsfritt men inte dessto mindre krav på närvaro och engagemang.

Kommentarer
Postat av: Linus

Jag skriver upp mig på Listan direkt...=)

2010-10-07 @ 18:07:10
Postat av: Glimz

Jag skall på en stressföreläsning som går av staplen den 6 november, för Jessica Pelz, är ni intresserade?

Isf kan jag skicka er länken dit man anmäler sig.

2010-10-07 @ 22:40:08
URL: http://ninz.bloggagratis.se
Postat av: Tessan

Jag är absolut på.

2010-10-08 @ 12:40:08
URL: http://bcleo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0