träning

Varit lite bloggande på sistone av olika skäl.
Dock har inte träningen stått helt still.

Neo
Börjat med lite rapportträning på Neo och han har fattat galoppen att sätta på nosen vid förlängningen.
Andra paset kunde jag se Neo hur han arbetade vid B då jag stod vi C.  Hade lurat honom lite...




Istället för att fortsätta stigen höll jag kurs rakt fram upp för berget.
Såg honom springa förbi 10m, sedan tvärvända och spåra upp för bergshällen.
Duktig Neo!

Ett konkurens spår har det blivit också.
Linus har skaffat sig en terräng gps och gjorde ett spår på ca 2km.
Det tog honom 40min att gå spåret. Jag och Pernilla blev lite oroliga att L hade skadat sig och släppte på hundarna. Vi hann 100m så kom Linus ikapp oss. Det blev rätt mkt strul i starten och vi kom av spåret. Tog ett tag innan vi förstod oss på gps:en så pass att vi kunde lokalisera spåret någurlunda. Neo hittade på det och frispårade till pinne 1. Han spårade fint även 4:e sträckan men missade pinnen. Sista sträckan frispårade han och hittade slut pinnen. Varför frispår kan man tycka? Jo, terrängen var ganska jobbig, vi fick klättra lite ,mer eller mindre för berg mestadels av spåret och på det låg det 1dm nysnö som kommit medan Linus la spåret vilket gjorde att inga fotspår syntes eller pinnar. Man behövde både händarna till att hålla balansen.
Alla tre vovvarna Neo, Amie och Joulin kämpade på superbra.
Stolta men stelfrusna var vi.

Igår blev det ett sökpass.
5 slag alla med figgar.
Neo gick super fint förutom 3e slaget då han skulle dra frammåt pga jobbig terräng. Fick honom dock att gå rakt utan att döda glädjen. Då han är kladdig på figgarna preparera jag dem med små vattensprutor.
Det blev jätte fint resultat förutom att han fick lite sämre skall. Nästa gång ska jag köra utan vattensprutor igen och se hur det funkar.
Trots mycket jobbig terräng och att vi vilat ganska mycket på sistone så var han inte i närheten av att vara trött efteråt =)

Emma har det blivit några pass med avsöksmönster.
Hon börjar ta ut svängarna ordentligt men har fortfarande kolla på mig.
Övningen då jag kastar boll och hon ska sätta sig går frammåt, hon börjar få fin stada men sätter sig lite segt.
Ska backa tillbaka lite och belöna snabba sättanden.
Att sitta fint har hon lärt sig också ;) Bild på det ovan.
I helgen blir det mer träning på detta då jag kommer ner till mor och far och har tillgång till fina fält.

Sett lite tendenser till spökålder.
Dels så har det hänt en gång att  hon morrade när det var mörkt ute och hon tittade ut genom fönstret.
Dels så gick vi förbi en gammal dam som var rädd för hundar och Emma blev lite fundersam men efter att jag pratat med damen släppte Emma det.

Tänkte jag ska införskaffa lite dummies i olika strl.
Har axelremsväska som ska bli Emmas jaktväska.
Där skall alltid ligga en visselpipa, dummies och ett retrieverkoppel.

Ikväll blir det biokväll...Harry Potter och dödsrelikerna 1
Lite mysigt att förlora sig in i fantasyns värld en stund.
Typsikt en sådan film som skall ses på bio.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0