en smula klokare

Har lärt mig några nya saker...

Det heter inte "lat" det rätta ordet är "motivationshandikappad"(läst på nätet).

Romerna har ett egen "domstol" som heter "Romani kris" vilket uppmärksamats i ju med prostutitionshärvan som ägde rum i Malmö förra året (hört på p1).

Receptorer är en hel vetenskap och jätte invecklat men sådan kan mr I (källa är mr I såklart).

I datorns begynnels kallades det på svenska "datamaskin" och det är okej numera att säga
"Bebisen ammar". Att ge di, att ta di. Att ge amma och att ta amma. (vetenskapsradion språket)

P1 är en intressant kanal, man lär sig mycket udda saker ;)

Kommentarer
Postat av: Lindha

Hade jag jättegärna gjort, tyvärr läste jag ditt meddelande för sent... Men det går väl fler tåg, så ska du på fler fotomässor följer jag gärna!

Tack tack för grattiset, och jag känner mig precis likadan som när man var en 20 taggare :)

2010-11-28 @ 15:15:37
URL: http://vildarna.bloggplatsen.se
Postat av: Lina

Love P1 !! :)

2010-12-01 @ 17:52:06
URL: http://minimum.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0