Läger

En löneförmån vi hundförare har på Securitas är våra fortutbildningsläger vi får åka på med 1½ års mellanrum.
Mycket uppskattat av dem flesta med mig inräknad!

Nu i veckan kom turen till oss.
I två dagar har vi tränat hund och ätit gott i Dalarnas vackra landskap.
Ett glatt gäng på 12 förare och två instruktörer.

Brukar vanligtvis pressa in så mycket som bara går på schemat och delta på precis allt för att
få ut så mycket som möjligt.
Då Neo ligger under hårdträning just nu så har det inte funnits tid för så mycket återhämtning och reflektion på sistone. Därför var jag noga med att tänka till och träna på det Neo behöver och inte en massa annat bara för att det erbjöds.
Är stolt över mig själv att jag kunde hålla mig =)

Körde två skyddspass, med fokus på att sänka stressnivån och bli ren i efterarbetet stöt/bett.
Fick massor av bra hjälp av mr L och det funkade klockrent!
Neo blev tyst vid avlämning innan angrepp och trots fina stötar så klarade han till och med att backa ut.

I lydnaden blev det en omgång tungapportering, fick till bra fart.
Blev även premiär för att sätta ihop stor del av momentet "Sändande med dirigering, platsläggande och inkallning"
Skickade till kon, sedan till rutan och belönade då han lagt sig. Gick jätte bra trots störningar i form av två stycken
som vandra omkring i mellan mig och Neo när jag skickade från kon till ruta.
Tränade lite på dumrutan (Stå, sitt och ligg under marsch), det gick bra. Fick tips om att vända lite på ordningen för att få yttligare säkerhet på att han utför på mina komandon.
Avslutade med lite fritt följ vilket gick jätte bra, han var tyst trots att det var mr B som komenderade.

Lite realitetsövningar och en patrullstig blev det också, han skötte sig bra även där.

Riktigt roligt och se kollegornas hundar va duktiga dem är och vilka framsteg dem gör.
3 mallar som kämpade på i 4km spår och växlade hund efter varje pinne, en 4månaders valp som gjorde kanonfina vindmarkeringsövningar, en riesen som gjorde ett skitsnyggt återsändande för att bara nämna några härliga insatser.

Tack för ett trevligt läger alla inblandade!

Kommentarer
Postat av: Michelle

Tack för grattiset!

U-sm kommer vara på Stockholms Södra BK :)

2010-05-30 @ 01:22:38
URL: http://michelleochjack.webb.se
Postat av: Glimz

Woooohooo vilket roligt läger ni har varit på! Härligt att läsa att ni är så duktiga, kul :)

2010-06-01 @ 21:24:33
URL: http://ninz.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0