Eftertanke

Snön bara vräker ner utanför fönstret.
Neo är förkyld.
Det är en dag för eftertanke...
Läst lite i boken Tao med Phu, intressant men det kommer krävas både en och två omläsningar innan jag
kommer få nogurlunda grepp om den.
Läste här om dagen ett tips om att skriva ned 101 saker man vill göra innan man dör.
Nyttigt att titta på ibland för att komma ihåg vad som är viktigt.
Skrev 9 saker utan att blinka, däribland en sak som handen skrev men inte hjärnan.
Fick kolla efter både en och två gånger, efter en sunds tanke så fick jag motvilligt erkänna att det kanske så
det är. Skrev sluta röka som en punkt men ska jag vara helt ärlig så vill jag inte det, jag vill hellre
att rökning förvandlas till något ofarligt och hälsosamt, skulle passa mig mycket bättre, lat och odisciplinerad?
18 saker kom jag på sedan tog det stopp.
Vad vill jag?
Vill jag inte mer än 18 saker?

Var på yoga i Tisdags förmiddag.
Riktigt avkopplande, precis vad jag behöver.
Pratade med instruktören miss M som vid min förfrågan sa att hon gärna ställde upp på att ge privatlektioner, härligt...jag är så förväntansfull, det kommer att ge mig mycket för både kropp och själ.

Gick ut för en stund sedan för att röka och möttes av tre polisbilar och två ambulanser??!!
Såg poliser som vandrade omkring i en lägenhet för inspektion, ambulansen körde iväg med siren och ljud, glasrutan till porten var trasig. Handlar det om ett kvinnovåldsbrott så är det nog tur att jag inte såg händelsen  annars hade jag väl suttit bakom lås och bom nu och vädjat om att jag bara handlade i excess.
"Brevid alla kvinnors ben borde det stå en rejäl hund för självskydd" eller något sådant ;)


Kommentarer
Postat av: Lesly

hehe nee jag tyckte att den boken jag läste stämde bättre på mig som tvilling. Men det är nog mest på skoj. Väldigt svårt och veta exakt hur månen var när man föddes. Trevligt att du gillade min blogg, hoppas att du hittar tillbaka :) det ärr härligt med yoga. Har ett till inlägg på gång om en ny yogaform.



Gillar din mening "en sak som handen skrev men inte hjärnan" det är då det blir bra

2010-03-05 @ 23:32:41
URL: http://leslita.blogg.se/
Postat av: Lindha

Undra om det är Neo som smittat mig? Jag är förkyld nu :D.

När jag funderade vidare på Yoga & dess mening så lät det väldigt inspirerande, kanske borde testa ngn gång, gäller bara att man har tid som sagt!



Hoppas Neo kryat på sig! Ha det bra!

2010-03-06 @ 15:01:56
URL: http://vildarna.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0