kroppsanalys

Gjort en uppföljning på min kroppsanalys i veckan och till min glädje hade jag inte bara gått ner ett par kilo i vikt utan även sänkt fett % och höjt muskelmassan, min fysiska gradering hade därmed blivit mycket bättre.
Det är lätt när man minskar i vikt att man tappar muskelmassa, för min del känns det viktigt att det inte händer då mitt mål är att minska några i kilon i vikt enbart för att kunna bära upp min kropp bättre och till det behövs ju även muskler.

Träningen går bra.
I veckan som varit har jag:
Måndag- Yoga 30min
Tisdag-vila
Onsdag-5 km skidor
Torsdag-60min promenad, 40min Yoga
Fredag- 80min Yoga
Lördag-7,5km skidor
Söndag-80min promenad, blir nog eventuellt ett yogapass eller funktionell träning i em.

Igår var jag på 1h privatlektion för Ann Dahlin.
Fick massor av bra tips inför elitsatsningen i lydnad.
Inriktade mig på 3 moment; Inkallning, Apportering metall/trä, Fjärrdirrigering.

I inkallning fick jag hjälp med hur jag ska träna explosiva starter, bra ställanden och lägganden.
Apporteringen måste jag få bort startskallen på annars är dem inte så dåliga som jag inbillar mig.
Fjärren är 8a mässigt med kompensationsskiften bara jag inte glömmer att säga bak på läggandet från stå och sitt så han fäller sig bakåt.

Lite tankar som jag fick med mig:
Sänk inte lönen-var bara noga med att "kräva" rätt aktivitetsnivå för belöning.
Skilj på aktivitetsnivå och attityd, aktivetesnivå=stressnivå attityd=viljan att jobba
Konkurens om belöning, gör hund fel får du leka med bollen istället för hunden.

Måste ju skryta med att jag fick beröm över att Neo var en trevlig hund.
Ann blev förvånad att hon själv kunde visa moment med Neo och han jobbade lika bra med henne.
Tyckte vi såg ut att ha ett trevligt samarbete.
Vi ska bara lägga lite mer fokus på dem vesäntliga detaljerna, har nog hakat upp mig lite på fel saker.
Det ska vi leva länge på =)

Tack Tessan för en mycket trevlig födelsedagspresent.
Vi är peppade!

Kommentarer
Postat av: Magda & Nitro

Du är så duktig du :) Nu har även ja uppdaterat =)

2010-03-14 @ 21:20:43
URL: http://www.nitromagda.wordpress.com
Postat av: Glimz

Så järnspikars bra jobbat av dig Madde! Du ligger då inte på latsidan du heller :)

2010-03-15 @ 21:12:15
URL: http://ninz.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0