lydnad och bambi på hal is

Igår blev det lydnadsträning på fotbollsplanen här hemma.
Då jag har dragit upp Neo ganska mycket i aktivitsnivå för att få upp tempo i inkallning och apportering
så låter han nästan värre än en schäfer i fotgåendet.
Detta avhjälptes med ett lååååångt fotgående med lugnt beröm och ovärderlig hjälp av Pernilla som komendera och komentera.
Testade metallapportering och tungapportering vilket gick bra, farten börjar komma.
Skallkomendering blev det också, han var duktig på att vara tyst men skallet är väl inte det bästa, tåls att slipa på. Avslutade med framåtsändande, han var vinglig och hade inte så bra brytning som jag är van vid.

Idag har vi gått en runda i Ursvik.
Trodde i mitt stilla sinne att stigarna skulle vara snöfria men ack så jag bedrog mig.
Inte lätt att vingla sig fram i sko med rund sula:

Ren tur att jag inte vrickade fötterna!


Kommentarer
Postat av: Glimz

Känner du dig bättre i ryggen nu? Tänkte på skorna...

2010-03-30 @ 22:53:37
URL: http://ninz.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0