Lucka 14

Mycket händer när man är tonåring. Var väl inte guds bästa barn.
I den åldern var häxblandning populärt.
Man tog lite från varje flaska för att det inte skulle synas.
Dock var jag inte så taskig som många andra att jag spädde ut med vatten i flaskorna så
till slut märktes det...
Dagen kom då mor och far upptäckte att det dunstade vääldigt fort i flaskorna vilket resulterade i ett hänglås på barskåpet. Någon vecka senare skulle jag fira valborg, så blev inte fallet då man kan säga att jag ertappades med händarna i kakburken eller rättare sagt kofoten i hänglåset på barskåpet. Utegångsförbud!
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Idag blev det en dryg timmes promenad på morgonen där hundarna fick springa fritt och härja på ängen.

Efter det blev det sökträning.
Hilda och Emma fick valla av rutan vilket dem skötte med bravur.
Neo fick för första gången gå i riktig sökkorg.
ca 150-200m stig, 2 figgar utplacerade utan att jag visste var.
Neo var lite närgången på figgarna, lyssnade bra på tillsägan men hade tendens att närma sig igen då jag kom fram. Belöning med boll över huvudet då figge klivit ur lega och jag kommit ända fram och tagit av korg.
Tomslagen gick bra när jag styrde upp men fungerar inte riktigt med flying, behöver stanna upp honom mellan skicken. Gick inte ner sig trots många tomslag. Ganska bra skall.

På kvällen har vi kört premiär på skidor, vi mjukstarta med 2km med pannlampa.
Måste erkänna att jag är har blivit lite ringrostig och feg sedan förra året.
Backarna kändes vääääldigt branta!
Fick bromsa mig igenom den mesta av turen men lät dem få springa på lite på ängen och sista backen...uppför till bilen. Riktigt kul.
Imorn blir det eventuellt en skidtur på morgonen också.

Kommentarer
Postat av: Glimz

Madde då, du var allt lite busig när du var tonåring :) Vilket underbart hundliv du lever!

2010-12-14 @ 22:07:29
URL: http://ninz.bloggagratis.se
Postat av: Anonym

Du må tro att jag är lite avis på dig som kan åka skidor redan nu. Vår säsong har inte börjat ännu :(

2010-12-15 @ 00:57:28
Postat av: Lindha

Trevligt att träffas igår! Och få se nya stjärnskottet, riktig härlig vilda Hilda :D

Och lilla turbo Emma, sååå söt hon har blitt, och din platsliggning är jag impad över :)

2010-12-15 @ 10:42:10
URL: http://vildarna.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0