weekend

En härlig ledighet pågår, trots skiftande väder.

På torsdag förmiddag blev det spår i Bro.
Det kändes inte riktigt som Neo fäste i spåret ordentligt och jag valde att bryta efter nästsista pinnan då han efter ett mycket noggrant arbete att försöka hitta spåret åter tyvärr tappade det totalt.

På eftermiddagen kom min vägledare i Yoga.
Det var mycket rogivnade att få vara i sin hemmamiljö.
Neo uppskattade yogan minst lika mycket som mig, han suckade lättande flera gånger, låg avslappnat och bara njöt av alla lugnande signaler.
Min vägledare chantade för mig som inledning och avslutning vilket var väldigt avkopplande.
Därimellan fick jag hjälp att koriigeras i positionerna.
Upptäckte att jag blivit väldigt vig i benen men behöver fortfarande jobba på smidighet i rygg trots att det blivit bättre samt styrka i armar och mage.
Blev väldigt nyfiken på att chanta och fick inbjudan till ett evengagemang som ordnas varje månad som jag hoppas på att få tillfälle att följa med på.

I Fredags körde jag sök med Neo på förmiddagen.
Planen var att få till skallmarkeringarna.
Gjorde som budföringar på en äng där jag skickade på synliga figgar som stod, sitt låg omvartannat.
Figgarna höjde handen med boll i och sa backa när Neo närmade sig.
Sista skicket så backade han ut fint på 1½m avstånd men fortfarande har han tendens att bli närgången.
Fick tips att testa att vänta ut spontant beteende och belöna det istället för att säga backa, ska testa det vid tillfälle. Nästkommande gånger kommer jag köra patrullstig på sökträningarna för att få till det till KM 5maj.

På eftermiddag åkte jag till naprapathögskolan och fick en härlig mjukgörande massage, kände mig som ny när jag kom därifrån. Tack syrran för att du räddade mig då jag var villsen i pannkakan på vägen in till massagen.

Efter detta åkte jag ner till min tillflyktsort Strängnäs där jag tog en lång härlig promenad med mor och Neo. På kvällen blev det vin och bastu.

Lördag
Idag har jag själv lagt ett spår till Neo på ca 800-1000m långt med 4+slut.
Han gick jätte bra fram till en bit efter första pinnen där han började strula ordentligt, plockade tillbaka honom dit jag visste att han sist haft ordentligt fäste i spåret och efter lite letande så fick han fäste igen. Efter detta gick det som en dans resten av spåret!!! Han gick som en liten klocka och jag läte honom frispåra sista 100 metrarna efter en spetsvinkel.

Förutom detta har vi gått en långpromenad med mor och grejat i trädgården.
Efter en heldag utomhus ställde sig Neo på trappan och sa med hela kroppen: NU VILL JAG IN OCH VILA!!
Nu ska jag sätta mig ner och äta god middag...fisk i ugn.



Kommentarer
Postat av: Lindha

Vart håller ert KM till? Hade varit skoj att titta på er ifall man får?

Tycker att man kan iaf testa spontan beteende, vill han inte backa så får man lägga till ett backa!

2010-04-11 @ 19:20:31
URL: http://vildarna.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0