träning, träning, träning

Igår var jag först på tjh träningen.
Hopp- körde tillbakahopp från alla möjliga konstiga vinklar men det gick inte att lura makrillen ;=)
Släppanden i jacka-mr B fick till en mycket bra lösning på problemet och fick till flera jätte bra släppanden.
Lekte med bollen och körde ett bett ibland med boll som belöning.
Transport, fick bra konstruktiv kritik att jag gick ryckigt och fick då pendlande position hos Neo.
Rättade till det och sen gick han gör snyggt!
Nosgrimman har verkligen hjälpt honom att hitta trygghet i positionen...varför bråka när man kan visa.

Efter detta blev det en härlig em med Sandra i Knivsta.
Neo fick ett roligt spår med terrängskiften och 7pinnar.
Tyckte jag läste av honom bra.
Fick två tips som jag ska komma ihåg:
1 ge honom ordentligt med lina så han har möjlighet att jobba i vinklar utan att känna press eller hamna i kamp, korta in linan när det blir krånglig terräng eller där det finns risk att han vindar in spåret.
2 tänk på hur jag belönar, i svår terräng ska jag ta det lite lugnt så han inte ligger i för hög aktivitet när jag släpper på igen.
Har verkligen tagit till mig och fått till påsläppen efter pinnarna på att vägledande och kontrollerat sätt =)

Avslutade med uppletande.
Korridor på 50m djup och 10m bred.
7 föremål som kastades ut när Neo såg på.
Han hade ett bra nosarbete, önskas lite bättre fart ibland.
Bytte föremål en gång, undvek sedan det han släppt men hämta in det till slut utan retning.
Nöjde mig med 6 föremål.


Idag blev det lydnad:
Dumrutan-jätte fint, något segt läggande
kryp-låg och fin, ett stopp och en vänstersväng utan problem
Rutan-skicka från sidan
Fria följ-bra position, något taight, något sega sättanden, belönade sättanden
Metallapportering-bra gripanden men seg in
Sändande med dirr. och apport-körde två gånger på höger resp. vänster, gick kanon!
Fjärr dirr.-bästa någonsin, missade på ett skifte och la sig istället för sitt
Vittringsapport-mycket bra sorterat både skicken, omtag men inget tugg.

Neo fick efter träning leka med Nellie, en chihuahua korsning.
Roligt att han kan leka med en så liten hund, han är verkligen snäll och accepterar mycket, utan att
vara besvärad.

Nu väntar 6 nätters jobb.
Alla goda ting är SEX, eller hur var det?

Citat från Nalle Puh:
Ju mer man tänker, desto mer inser man att det inte finns något enkelt svar.
Visst e han en klok björn!

Kommentarer
Postat av: Sandra & Lura

Hej hej!

Tack för tipsen ang krypet, vi tränar på och hoppas det blir bra.

Vi kanske kan träffas och träna nästa ledighet?

Kram Sandra & Lura

2010-04-20 @ 20:12:12
URL: http://luragissa.blogg.se/
Postat av: Emma

ni är så duktiga som tränar så mycket :)

2010-04-20 @ 20:35:35
URL: http://tcd.zoomin.se
Postat av: Glimz

Oj vad jag har fått läsa ikapp! Duktig du är Madde :) Om nu inget oförutsett händer så hoppas jag att det blir sök för mig o tösen i helgen! Syns vi på lördag? Ska du med?

2010-04-20 @ 23:49:23
URL: http://ninz.bloggagratis.se
Postat av: marie å ayla

Ayla blir trött bara av att läsa om hur mkt ni tränar ;-)

nä ni är verkligen flitiga och duktiga! Hos oss tränas det på en del nu oxå faktiskt =)

Glömt hur roligt det är att träna med lilla tösen. snart KLOTEEEEEN =) =) =)

2010-04-21 @ 09:37:32
Postat av: Ingela

gillar Nalle Puh.. Han är en klok liten björn

2010-04-23 @ 10:34:04
URL: http://schaferpower.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0