KM träning

Denna vecka har jag Yogat ett par gånger sedan har resten av min tid gått åt hundträning.

Har varit dålig med att anteckna träningarna i Måndags och Onsdags men kort summerat så gick jag igenom alla momenten i Måndags som på tävling. Det som stökade då var modprovet och att hålla kvar bakningen på ena figge då jag går iväg med andra efter dubbeln. Modprov var mycket länge sedan vi körde och det visade sig på Onsdagen att det var bara var tillfällig kortslutning i mallehjärnan, han går jätte fint. Bevakningen efter dubbeln, behövdes bara en presentation så visste han sin uppgift. Träna på blinda dubbelretn. visitationer, anropssträcka, jacka.
På måndagen blev det ett lyckat uppletande och på onsdagen åkte jag iväg och körde patrullstig med sökgänget i mellan skyddspassen.
Det gick kanonbra!! Tack gott folk för att jag fick komma och gå under dagen.

Torsdag:

Lydnad:
Körde genom hela pogrammet.
Han låter sig genom hela pogrammet.
Inge kul då han gör momentena bra.
Träna vidare på inkallning och metallapportering.
Måste tänka på att flytta fram ett steg själv INNAN jag komenderar ligg vid kryp.

Skyddspass 1
transport-dubbeln (blind) transport av 2, lämna på en figge för bev. visitation.
Jodå, han försökte tjuvstarta men lugnade ner sig 3:e varvet.
Att lämna med en figge och gå i väg med en annan har han köpt helt och hållet.
Visitationen, han ligger och laddar försöker sänka aktivitetsnivån lite.
Tränade släppande i jacka med varavad boll lek, funkade jätte bra.

Uppletande
Bra nosarbete, rätt så bra fart näst jämnt.
Rolig ruta som Jenny hittade med sluttning nedåt, ganska öppet, mycket stubbar och en koja i mitten.

Patrullstig
2 figgar
Va lite snabb med att släppa ut honom på figge nr 2
Neo jobbade jätte fint.

Skyddspass 2
Anropssträcka 2 blinda, tjuvstart, behöver träna!
Modprov, bra angrepp, mycket dåligt släppande, matte blev arg och jaga Neo runt figge, till slut tittade han fram mellan knäna på figge. Jisses va roligt det måste sätt ut!
Tränade släppande i ärm och fick till det bra.
Tränade släppande i jacka med varavad boll lek, funkade jätte bra.

Efter 2 heldagar är Neo ganska okaxig, vi har båda två somnat vid 21 på kvällarna.
Nu väntar 5 nätter sedan tävling på avgångsdagen.
Detta blir verkligen ett uthållihhetsprov för min lilla fjant men vi ska greja det tillsammans.
Jag och Neo, Neo och jag.

Kommentarer
Postat av: Anders

De går säkert bra! på onsdag.. Nu får han vila sig i form så han inte somnar på apellplan:-)Kommer till Kista och hejar på er på onsdag!

2010-04-30 @ 10:38:31
Postat av: Glimz

En goooo Valborg!!

2010-04-30 @ 18:24:40
URL: http://ninz.bloggagratis.se
Postat av: Pernilla och Jolin plus Clash

Oj oj oj hur skall lite mallehjärna orka? Kommer också och tittar. Kommer nog gå alldels lysande =)

/Pernilla

2010-05-01 @ 09:05:39
URL: http://jolinochsole.blogg.se/
Postat av: Lindha

Håller tummar & tassar för dig & Neo på onsdag!!

2010-05-02 @ 08:56:13
URL: http://vildarna.bloggplatsen.se
Postat av: Lesly Valencia

Hej, jasso bor du i Solna. Jag kommer eventuellt flytta dit är planen om jag hittar en lägenhet snart :P Ja det var synd att du tvungen skulle jobba denna helgen. Och jo Universeum är gör grymt. Finns det nått liknande i sthlm?



Hade så bra! fortsätt så med träningen! :)

2010-05-02 @ 19:42:59
URL: http://leslita.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0