spår och lydnad

Igår var jag och spåra med Pernilla och hennes två jätte söta voffeboffar.
Skönt att se Joulin så pigg och glad igen!

Pernilla o Joulin leker med ankapankan i spårslutet

Riktigt kul att få se lilla Clash i spåret, trots störningar (en närgången fotograf dvs jag) samt hästar så gick han som en liten dammsugare, grymt fachinerande och se!


Spårhunden Clash


Neo fick ett spårupptag som gick lite sisådär då jag vräkte ur mig "LETA SPÅR" vilket fick honom att slå på uppletande uniformen och rusa som en tok rätt ut, andra skicket ut gick jätte bra och Neo fånga upp spåret åt rätt håll. Pernilla hade hittat på en massa fuffens och i slutet var Neo väldigt flåsig och trött. Han hade svårt med en del svårigheter men han tog sig runt och han var ovanligt glad i spåret och det var kul att se.

 
Neo spårar


Neo med sin fina gris

I natt blev det lite lydnadsträning.
Fick hjälp att klicka krypet, två steg framåt och två bakåt ungefär.
Gick jätte bra, det går verkligen framåt, sakta med säkert.
Körde en apportering och jäklar vilken fart in han har fått nu med hjälp av att kampa med apporten, GO NEO!
Inkallningen hade han också riktigt fin fart på.
Ett framförgående blev det också, första sträckan var lite vinglig, andra sträckan var jätte fin men det fanns tendenser att stanna vid komenderingen så det var lite nyttigt.

Imorse var jag och kollade på en kollega med hans fina rottishane som gjorde debuten i lkl.1
Dem kämpade på jätte fint och husse var så stolt över 10 poängaren efter platsliggningen trots två andra hundar som klev upp och lekte.
Räckte inte till ett 1a pris denna gång, men det är bara en tidsfråga!! Nästa gång blir det tårta!


Ikväll blev det ett hårt spår i stenkrossen i närheten av vårat boende.
Det var ca 400m långt med mycket vinklar, mycket upp och ner och 3apporter+en burk med kvällsmålet i slutet som han fick gräva fram ur en sandhög. Ojoj så kul han tyckte det var!
Han var otroligt nogrann och fokuserad och jag måste nog våga påstå att det är bland dem 10topp bästa spår han har fullföljt. Duktig pälskling!

Fick se någonting om en liten boxerpöjk som varit duktig i helgen också.
Grattis till gk i lkl sök Elin och Prince!

Ett stort Grattis till Malin och Bella som både klättrat upp till elitlydnad knappt 2år gammal, dessutom
har hon blivit väktarvovve också så nu gör hon Gbg osäkert =) Well done Malin!!

Nu ska jag sluta skryta om alla jag känner, men det är riktigt kul att få ta del på ett eller annat sätt, det föder
hopp och inspiration och träningsglädje.


Fotograf till samtliga foton: Pernilla Moe
se mer på hennes hemsida

Kommentarer
Postat av: Josse och hundarna

Pälskling, hahahaaha. Mitt nya favvo uttryck från och med nu!!!!

Kram från mig och mina pälsklingar ;)

2009-09-08 @ 23:15:42
URL: http://yennaochbuster.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0