hälsokontroll imorn

Idag blev det en svängom på tjänstehundsträningen.
2 pass skydd och ett pass lydnad.
Började med lydnaden och körde igenom;
framförgående-först lite störd och ville rikta mot en skyddsfigge men sedan gick han fint.
kryp fram och bakåt-testade att öka farten i krypet framåt för att kolla av, han behöll den fina tekniken men blev något hög.
Fotgående-blev lite störd av omgivningen i starterna så jag tränade lite extra på det
Apporteringen-oj sicken fin fart både ut och in!
Läggande under gång-ser fint ut, försökte fuska en gång och buga men den gubben gick jag inte på ;O)

Skydd pass 1
Körde på mr B.
En transport med överfall, han blir ganska arg men det går bra att samla ihop honom efteråt, dock låter han en del.
Fasttagande-10mässigt...IGEN =)
Ärmbevakning-bra bett, fina utbackningar och stadig position när jag kommer fram

Skydd pass 2
På mr L
Fasttagande-han stötte om men mr L sa att han fortfarande var i rörelse så det ska inte dras för
Ärmbevakning-jätte fina bett, något lite sen i släppanden, stadig postion när jag kom fram.

På eftermiddagen gick vi en långpromenad på ca 1½h runt om Ursvik.
När vi kom ner på ängarna fick vi syn på två ryttare som gallopera på sina fina hästar, jisses va mysigt det såg ut! Blev riktigt sugen på att rida.

Har bokat en tid imorn hos en hundkiropraktor som ska känna igenom Neo; leder, senor,ligament och mäta muskelmassa. Detta i rent förebyggande syfte för att se om det är något som behövs byggas upp eller masseras osv. Neo går uteslutande i pass istället för skritt och det tänkte jag också ta upp om det är någon nackdel och tips på hur jag kan få honom att arbeta i skritt. Det ska bli spännande!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0