skrämd valp

Var på Södertälje bk igår kväll.
Fick hjälp med budföringen. En skytt stod i mitten men det blev knas med skotten så det knäppte bara men den retningen räcker för makrillen, det är inte själva skotten han bryr sig om utan just skytten som höjer pistol. Vilket fall så sprang han fint och var tyst trots att mottagaren sa "march" högt. Framsteg!

Blev lite famåtsändande med stor vikt på saktagåendet. Börjar få känsla av vilket tempo jag vill ha så nu är
det bara att befästa det ordentligt. Han är duktig på att skilja gångarterna så jag tror att det går få till ganska snabbt.

Krypet var Marie vänlig att titta på, hon tyckte Makrillen fått mkt bättre krypteknik =)

Lotta en tjej med en rottweilervalp på 6månader (Maya) hjälpte mig med komendering på skall.
Blev dock lite pannkaka då hennes valp i skymningen blev lite upprörd av våran skallgivning och började
själv leta saker att skälla på. Mycket klantigt av mig att be om detta, när det skrämde valpen så.
Vilket fall, Neo i sin tur blev lite morrig av valpisens skall men det blev ganska bra ändå.

Körde hopp apport med metallapporten, gick riktigt bra och han köpte kamp med metallen som belöning.
Ett par repetioner tungapportering fick vi till också, kamp med tungis var också populärt!
--------------------------------------------------------------------------------------------------------

Idag blev det en långpromenad på morgonen hemma hos Marie där vi övernattat.
Sedan blev det en tur till Kista.
Började med grupplydnad vilket var jätte kul och nyttigt, fick beröm av ett par kollegor att det såg bra ut, riktigt kul =)
Körde lite kryp och samma fina teknik idag med bakdelen men blev lite hög i mellanåt med framdel.
Fick hjälp av en ny figge (snäll kollega) med fasttagandet, han var jätte fin efter stöten och började till och med bjuda på att backa på mitt komando när jag gick imot. Inga problem att få honom att ligga ner, vilket jag komenderade när jag kom fram. Bevakning blev det också, där har han blivit lite seg på släppande så jag höll mig
bakom figge rätt nära så jag kunde säga åt honom utan att han släppte bevakning, det blev jätte bra och tredje bettet släppte han fint.
Avslutade med en lite längre promenad med Cissi och Jax.
På vägen hem köpte jag ett par revben som Neo ligger nöjt och gnager på nu, Marie uppmärksamma mig nämligen i morse att Neo har fått lite gula tänder.

Kommentarer
Postat av: marie å ayla

hej svejs

kul att krypet börjar ta sig, massagen som gjort susen? haha va roligt med Maya/skallträningen, haha det berättade ni inte. tack än en gång för vinet och sällskapet :-) och för dina tips ang du vet vad ;-) tack för att du finns helt enkelt. kramar marie och en boxersnark från Ayla

2009-09-30 @ 23:44:29
Postat av: Emma

Att du har koll å tränar så många grenar samtidigt. Duktigt. Jag tycker det är svårt å ha koll på lydnads momenten :P

2009-10-01 @ 12:26:12
URL: http://tcd.zoomin.se
Postat av: Åzamed Maya

Helu Madde

Long time no....

Jag behöver din hjälp!

Maila mej så ska du få höra; )

2009-10-01 @ 12:52:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0