bra början på helgen

Gamla_stan_at_night

Varit i gamla stan idag, fick trevligt sällskap av Linus.
Åh så mysigt det är att gå där och strosa.
Det är verkligen Stockholms framsida!

Kunde förstås inte avstå från att shoppa liiiite ;)
Hittade en figursydd jättemysig alvtröja på Zapata samt tre vackra ljuslyktor på Indiska.
I just love Indiska, så mysigt med deras möbelavdelning nere i källaren!

Kunde förstås inte låta bli att kika in på Saturn Return, ett måsta när man är i gamla stan om inte för
att få höra lite härlig techno =)

Avslutade med att avnjuta en utsökt måltid på medeltidskrogen "Sjätte tunnan".
Till förätt åt vi "Kalltaffel" en tallrik med olika delikatesser såsom sill, lax, paté, bröd, färskost, rådjurskött, korv.
Till huvudrätt hade jag siktat in mig redan innan på kaningrytan med gul lök,mandel och saffran.
Har hört att det ska vara så gott och det var absolut sanning!
Köttet smakade lite som kyckling men var 10 gånger mörare, mumma!!
Till det drack jag ett...hör och häpna Grekiskt vin vid namn Pezoules 2006, grekerna brukar inte kunna göra
vin men till min stora förvåning var det jätte fint.
Till efterätt fanns mycket gott av välja på såsom "ostbricka" eller varför inte "Mullbärskokt päron med ingefärssås"
men tyvärr orkades inte det med denna gång.

Imorgon är det alla helgonens dag och den ska jag fira men min mormor och morfar samt Neo så klart =)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0