en helt ny värld...

Tiden är inne...Madde ska ta klivit in i systemkamera djugeln.
Jag var inte ens hälften så engagerad, nogrann och eftertänksam när jag köpte min bil, nog för att jag tycker mycket om min kubistar men den ska ju bara ta mig från punkt A till B...den här kameran därimot ska ta mig in i en helt ny värld!!

Sedan i måndags då tagit beslutet har jag ägnat stor del av min vakna tid med att surfa efter information om systemkameror, gått i affärer och terroriserat med 1000 frågor till försäljare, även mina stackars vänner har fått stått ut med mitt tjat. Tankarna har till och med följt mig in i sömnen och förvanlats till drömmar.

Jag är besatt =)

Av en slump föll jag över en jätte bra sida http://fotosidan.se där jag blivit medlem och har redan fått hjälp av kunniga och trevliga fotografer.
Fick även se att det är Fotomässa nu i helgen, tyvärr hindrar jobbet mig från att bosätta mig där i helgen men jag  tänkte hinna med att springa runt som en galning och terrorisera alla mässutställare med mina tusen frågor på fredag förmiddag. Kanske kan man få något fint mässpris?!
--------------------------------------------------------------------------

Nu till hundträningen...
Tränade lite lydnadslydnad igår.
Testade rutan, lille makrillen hade glömt bort den till en början, men minnet återfanns snabbt med lite frishaping sedan jobbade vi vidare på att kunna skicka med avstånd från mig och från olika vinklar och det gick kanoners!
Testade lite apporteringsdirregering med två godisskålar vilket gick jätte bra, efter två tveksamma sprang han som ett skott på både höger och vänster skål.
Blev även lite fotgående med externbelöning och skallträning.

Idag var vi i Kista.
Började med ett uppletande, typ fullstor ruta och 6 föremål.
Neo fick se när föremålen blev utlagda och hade jätte hög motivation dem första 4 förmålen.
Efter 4e så var han trött och han fick en synretning i form av lite vallning runt föremålen.
Den sista saken var svår och till slut dirrigerade jag honom lite åt vänster så han fick vinst.
Bra jobbat ändå!

Körde ett framåtsändande med grupp med fokus på gallopen fram till gruppen där en ur i gruppen
belönade genom att kasta boll. Neo blev riktad på den person som belönade men direkt jag hade belöningen på mig så sprang han fint i mitten. Testade två gånger med gallop, ställde honom för att sen köra saktagående, det var inga större problem men han var något snabb och ville gå över till sakta trav. Med lite mer träning så kan vi nog få till det där snyggt!

Avslutade med lite skallträning, några morr under tyst och hopp med frambenen under skallet men det ska nog ordna sig inom rimlig tid.


Kommentarer
Postat av: Glimz

No more bolibompa för min del, sååå cooolt. Jag är pigg jämt! glad Kul med kamera, jag håller också på och införskaffar mig en :) Kul att träningen går bra, men sen är ni ju duktiga och tränar flitigt också :D

Ha det allra allra bäst!

2009-11-11 @ 20:49:03
URL: http://www.ninz.se
Postat av: Linus

Håller tummarna för att det blir rätt Kamera!..=)

2009-11-11 @ 20:50:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0